it aint over til it's over


Men nu är det över. Helt slut är det nu. Jag talar om säsongen. Igår tog den slut efter förlust mot Skövde. Och känslan jag hade direkt efter matchen var tomhet. Det kändes helt tomt; 'vad händer nu, vad ska man göra nu?'. Ja, det var tungt. Det var så jobbigt att se tjejerna så ledsna, så down liksom.
Men det gick över efter ett tag.
Johanna, Anna, Ia, Lollo och jag hoppade av i Helsingborg för att åka hem till Lollo. Där skulle vi dricka upp oss lite innan vi skulle gå utåt. Det gick bra, bättre för vissa än andra. Men det var kul, bara det att Lollo tvingade i oss nån jävla shot som inte var god. Men allt annat var gott. Det blev lite (eller ska jag säga mycket?) stockholmska snackande. Som alltid för Lollo, jag hängde bara på.
Sen gick vi ut, och det var skitkul. Verkligen skitkul. Och jag var lagkapten. Haha.
Lollo och jag snackade om att vi ville bada i taxin hem. Och sen när vi kom hem till Lollo utmanade Anna oss och vi var inte sena på att nappa.
Så klockan fem i morse tog jag mitt första dopp i havet i år. Det var ritkigt kallt, men ändå inte fullt så kallt som man kan tro. Men fötterna domnade bort. Sedan var det sand i hela Lollos lägenhet. Men det var det värt.

Och idag åkte vi hem hyffsat tidigt. Badade med min ankor, men de ramlade mest omkull. Sedan gjorde jag mig i ordning och gick bort till Anna och Ia. Nanne hämtade oss, vi plockade upp Ola och sen bar det av. Åkte till Skanör och Falsterbo. Skulle äta på restaurang, men den Nanne hade tänkt ut var stängd och sedan åkte vi runt, runt, runt i ett bra tag och letade ställen att äta på. Det var både kul och intressant. Till slut hittade vi ett ställe. Och det var samma ställe som jag åt på innan min kusins bröllop.

Sedan åkte vi hem och käkade glass. Och skrattade åt Parlamentet. Och nu sitter jag här
havet
'så skimmrande var aldrig havet..'


Har fått många kommentarer om det förra inlägget. Inte på bloggen utan till mig personligen. Folk säger till mig att de är förvånade. Att man inte har sett mig sådan innan, att man inte hört mig säga något sådant innan. Inte ens något i närheten. Och de har rätt, jag är inte sådan egentligen. Men ibland rinner bägaren över, det gör den för oss alla förr eller senare. Och då blir det lätt såhär. Tyvärr..

- "vad vill du ha?" -

So long.

Kommentarer
Postat av: Sussie

BLOGGDESIGN TILL UTLOTTNING! Kolla in min blogg!

2008-04-20 @ 22:07:45
URL: http://sussie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0