she is fucking amazing

Det är inte för att hon alltid frågar hur det är med

Inte för att hon alltid lyssnar

Inte för att hon bryr sig

Inte för att hon är så underbar

 

Jag har en kompis som jag tycker väldigt mycket om. Det är en kompis som skär bort det goda från gurkan (ni vet det där i mitten), en kompis som vet hur mycket 'hur mycket som helst är', en kompis som slår sig när jag slår mig, en kompis som behöver hjälp med 5-kampen på Liseberg. Denna tjej har väldigt stora öron, riktigt gigantiska faktiskt. Men ni andra kan inte se det, hon gömmer de under sitt stora hår. Och de få gånger hon har uppsatt hår 'sätter hon fast' öronen i håret så de inte ska sticka ut.

 

hjärta
Jag har en lite berättelse om denna tjej. Det är en berättelse jag alltid kommer att komma ihåg, och jag minns det som igår.

Det var för ungefär ett år sedan och vi var i Danmark med handbollstreorna i skolan. Jag delade rum med tjejen, vi kan kalla henne Sara, och fyra andra tjejer. På lördagen var vi först och kollade på en av de danska-finalmatcherna och sedan skulle vi bege oss ut på gatorna i Köpenhamn för att festa. Vi kom hem sent på kvällen, inga fler skandaler än vanligt, men morgonen därefter var man inte fräck. Men vi packade och gick ner och åt frukost. Vi bodde på ett hostel och på frukosten var man tvungen att gå och hämta alla saker som man ville ha, dvs. bröd, smör, glas och dricka. Frukosten går oerhört bra och det är inte förrän vi ska lämna sakerna vi har använt som det händer. Sara går efter mig och jag ställer först min bricka där alla använda brickor står, sedan mitt glas där de använda glasen står osv. När jag ska lägga ner mina bestick i en sådan låda hör jag ett panikartat: 'NEEEEJ!'

Jag vände mig om och där bakom mig står Sara med paniken i ögonen. Man ser att hon inte vett om hon ska skratta eller gråta, hon vet inte vad hon ska ta sig till. Jag frågar lite försiktigt vad som har hänt och hon svarar:

- 'Det var här jag hämtade mitt glas!'

Som jag skrattade. Visst hade resan varit hur bra och sjukt rolig som helst, men detta var liksom pricken över i:et.

För er som inte förstått så hade Sara alltså tagit ett glas bland de använda glasen och förstod det först när hon ställde tillbaka glaset där. Alltså, det finns ju inte att det händer.

Sara i ett nötskal.

 

That is why.

 

 - "he wasn't a crush, he was a crasch" -

 

So long.


Kommentarer
Postat av: Anonym

HAhahaha äckelsara !
tur att hon fortfarande var berusad annars hade det nog slagit ???? i taket. tok?
Murrrri, ja skriver de här när jag ändå e här!
ledig heeeela veckan, dock ej fredag..
så jag tar tillbaka de, inte hela veckan..
måndag till torsdag=)
de hade du nog kunnat räkna ut, men jag har för mej att du älskar matte därför tänkte jag ta de ifrån dej.. iofs var detta nog inte matte..men IAF
kyrkoklockorna tickar och jag säger puss!
puusss

2008-04-24 @ 23:30:26
URL: http://saraviola.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0