nice weekend


Var i Vinslöv i helgen på träningsläger. Trodde att det skulle vara värsta hålan. Men det var det ju inte riktigt. De hade ju till och med minigolf banor inomhus. Och tur var väl det eftersom det regnade hela lördagen..

VI kom ner på fredagskvällen, efter att ha kört vilse (?). Snabb ompackning för de som fått nya väskor. (Jag hade inte fått någon för tryckeriet hade missat att trycka dit mitt namn, men den kommer snart). Sedan for vi iväg på träning. Efter det serverades det Tacobuffé i 'matsalen'.
Sedan bort till stugorna för att bädda och i stort sett sova. Jag skrämde bara upp de i stuga 5 riktigt rejält två gånger. Men det var skoj. Sedan låg vi och tjötade lite i stuga 4 (Pauline, Caroline, Sara och jag). Vi hade riktigt skoj.

Upp kvart i åtta för att ta på sig och sen åka bort till frukosten. Vi skulle gått egentligen, men som tur var så regnade det. Käkade frukost och sen for vi bort till hallen. På trappan ut från frukosten drog Linda ledbandet i foten. Fråga inte hur hon lyckades med det, hon bara gjorde det.. 
Först ett träningspass, sedan lite pastasallad till lunch. Efter det så var det vila i stugorna. Sen skulle vi spela två matcher och de som skulle spela den andra matchen (jag bl.a) kunde vila lite längre och skulle bli hämtade lite senare. Så när Palle, Sara och Carro for iväg låg jag kvar. När klockan började närma sig matchstart för första matchen vaknade jag och skulle gå och kolla i de andra stugorna om de visste när vi skulle bli hämtade. Men jag hittade inte en enda levande person i någon av stugorna. Fick panik och ringde Vickan. Hon sa att Lollo var kvar så jag gick bort till deras stuga. Och hon var där, tack och lov. Hon hade pratat med Harry och strax därefter kom Magnus och hämtade oss i flyktingbilen. 
Vi vann både matcherna och jag gjorde comeback i Kärratröjan. Jag gjorde väl en helt godkänd insats, men det var riktigt kul att spela med Palle igen. Som back in the days. Har saknat det en del.
Efter matcherna duschade vi och sen gick vi upp och käkade grillat. Det var gott. Sedan åkte vi bort till minigolfbanorna som var inomhus. Vi delade upp oss i lag. Det var jag och Sofia i 'bokstavsbarnslaget'. Kan väl inte säga att det gick sådär jättebra, åtminstone inte för mig i början. Men sen gick det desto bättre för mig, slog till och med bättre Sofia på vissa banor. Hur nu det kunde vara möjligt. Men viktigt var att vi inte kom sist, det gjorde Seferaj och någon. Men de som slog sämst var Eddie. Vi gick efter henne och Malin, och Eddie var riktigt kass (förlåt, men det är sant). Man kunde få 126 maxpoäng och Eddie lyckades få 108. Det säger väl en hel del?
Sedan for vi hem till stugorna för att sova. Jag skulle gå in i stuga 5 och säga god natt, men de bjöd på godis och hemligheter så jag blev kvar där ett tag. Sen var det min tur att bjuda på hemligheter. Tur att alla hemligheter stannar i stuga 5 bara. Så det är ingen som vet om de, förutom själva stugan. Jag försökte ta mig därifrån för att lägga mig i en timme ungefär, men de tillät mig inte att gå. Jag var väl för rolig, antar jag. Till slut fick jag gå och lägga mig. Palle och Carro hade redan somnat (och Sara var borta på fest) så jag fick smyga så gott jag kunde.

Upp tidigt på söndagsmorgonen. Det regnade inte så vi fick gå bort till Värdshuset och käka frukost. Det var ingen jättebit att gå egentligen. Kanske för Palle, men inte för en vanlig person. Käkade frukost och sen fortsatte vandringen mot hallen. Tränade ett pass, gick upp och käkade bakad potatis med räkfyllning. Sedan när och svara på lite frågor, diskutera och sen träna ännu ett träningspass. Efter det var det hyffsat snabb dusch och sen kom bussen och hämtade oss. Stannade på Donken och åt. Gnällde på mannen i de röda byxorna och det turkosa linnet. Sen var det raka vägen hem.

Väl hemma var det ingen vila om ni tror det. Mamma och pappa hade flyttat upp min stora säng och min bokhylla upp i Johans gamla rum, som numera är mitt gamla rum. Så det var bara för mig att flytta upp grejer åså i mitt rum. Men efter ett tag var jag helt slut och ville gå och lägga mig. Men inte kunde jag somna då heller. Så låg vaken i någon timma eller två.

Det var min trevliga helg det.

- "Palle-LIVE" -

So long.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0