re-play

Jag var taggad i början, men inte i slutet.

Igår åkte Jeffan och jag till Lundbystrand för att kolla på handboll. Efter det åkte vi till Backaplan och besökte Systemet och andra affärer. Jeffan skulle köpa kläder, men det slutade med att jag köpte mig en tröja. Som vanligt, jag vet.
Sedan åkte vi hem till mig. Jag gick in i duschen och Jeffan somnade. Borde varit tvärtom, jag hade ju knappt sovit något under natten. När Jeffan vaknat steg hon också in i duschen. Dock inte i samma dusch samtidigt, för de som trodde det.
Vi gjorde oss i ordning och packade. Vi hade bestämt med Vicktoria att höra av oss när vi gick. Jag skickade ett sms och sa att vi var på väg och jag får: 'jävlar jag somna' tillbaka som svar. Så vi gick hem till henne och stressade henne, klantig som hon är. Och inte nog med att hon hade försovit sig, hon är ju lite handikappad nu också. Hon kan ju bara använda vänstern, så hon är ju inte snabbast i världen. Men det gick hyffsat snabbt ändå.
Sedan körde hennes syster oss till Tuve. Vi var ju lite sena, men vad gör det när man ska hem till familjen Grgic som ALLTID är sena?

Det var mycket tjöt och skratt. Blir alltid det när vi träffas allihop. Sedan grillade vi och sjöng snapsvisor. Alla låter på en gång typ. Haha.
Efter ett tag var det inte bara vi tjejer som ville umgås med oss, utan myggorna ville också vara med. Så vi fick flytta in och där satt vi och pratade och åt hallonpaj. Vissa av oss dansade också. Seriöst som oseriöst.
Sedan körde Tanja galet fort in till stan. Trodde att jag skulle dö. Men hon körde ju en Volvo, världens säkraste bil. Det var iaf vad hon sa.
Var först på Chez, sedan gick vi bort till Respekt och hejade på Jimman och annat folk. Tappade bort Tanja i vimlet, så vi andra åkte vidare. Stack till Trädgårn och var där ett tag. Elin och jag dansade som vanligt. Älskar det. Sedan gick vi vidare till Parkan. Folktomt typ, fattar inte varför. Det var ju lönehelg, så det var konstigt.. Sedan gick vi ett tag, jag fick ta Elin på ryggen (vilken tur att jag är så jävla stark!) ett tag också.
Vi tröttnade på att bara gå runt i stan så vi tog en taxi hem.

Jag blev lite grinig och otaggad igår efter ett tag. Vet inte varför. Eller jo, jag vet varför egentligen. Men jag orkade inte ta det med någon då, och inte med någon nu heller. Det hjälper inte. Det är så det är bara.

Jeffan och Madde åkte precis. Ska väl käka lite lunch snart, och sen börjar träningen vid fem.
Ska jobba i veckan, på den skolan. Och på torsdag ska vi till Liseberg och åka massa grejer. Hoppas bara att jag får åka med.

- "syrmask" -

So long.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0