Vicky and me in Denmark


Vet att jag talar för oss båda när jag säger att det har varit jättetrevligt. Trots magvärk, ett x antal toalettbesök, för mycket mat och en väldans mycket vitlök så har vi haft det bra.

Anledningen till att jag inte kunnat berätta något om denna tripp tidigare är att jag skulle överraska mina vänner i Eslöv, som spelade cup (Euro Cup) i Danmark. Och eftersom några av de läser här kunde jag ju inte skriva något..

Vi åkte i fredags på dagen. Löste korsord och åt mat på båten. Sedan gick vi in i shopen och köpte en liten present till Catta och Mogge. Efter det åkte vi med Jan och tre Skövdespelare till Säby. Jan körde oss till hamnen där vi skulle leta efter lilla Alma. Det gjorde vi ganska snabbt. Vi fick varsin välkomsdrink. Mogge blandade 50/50 och ingen av oss andra klarade av det. Vicktoria drack inte ens upp sin, trots att den blev mer utspädd. Hon skulle på sin medicin.. Yeah right.
Sedan gick vi och åt. VIcktoria och jag tog oss varsin Vitlöksstek med bakad potatis och vitlökssmör. Vi skulle ju ändå inte hångla på några dagar.. Sedan tog vi taxi upp till hallen, det regnade ju så himlans mycket.
Satt och kollade lite handboll. Sen fick jag syn på Eslövarna. Gick över till andra sidan och sa hej. De blev hyffsat förvånade. Satte mig bredvid Lollo och det tog ett tag för henne att se att det var jag.. Sen fick jag en kram och tårar i ögonen. Jävla lipsill. Sedan sa jag hej åså till de andra.
Sedan var det dags för Jennifer att spela match. Hon fick inte spela så mycket, ven var klart godkänd.
Sedan hem och käka chips och sedan gå och lägga sig. Uppstigning för tre i gänget. Tidig match för Jennifer. Hon gjorde mål! Sitt första mål i Skövdetröjan. Så kul, så kul. Sedan kollade vi lite Eslöv och annat. Gick och käkade pizza för att sedan handla sprit och andra nödvändigheter. Upp och kolla handboll igen. På vägen hem till båten var vi lite trötta och hade kul.
Vi gick till en Italiensk restaurang och käkade på lördagskvällen. Snacka om mat, alldeles för mycket. Vi gick därifrån mätta som faan, men hade knappt ätit hälften. Nachos och vitlöksbröd till förrätt. Sedan Oxfile med vitlökssmör till varmrätt. Som man tryckte i sig det sista för att det var så gott.
Efter maten tog Vicktoria, Catta och jag en promenad. Sedan var det dags att sova. Inte lika tidig uppstingen för oss på söndagen. Kollade så många matcher vi kunde se. Finalen var riktigt spännande. Synd bara att Fox tappade där i slutet..

Efter matcherna gick vi hemåt. Käkade inbakade räkor och fiskfilé och sånt. Sedan blev det film. Först var det Svensson, Svensson filmen. Och sen en Jönssonligan film. Efter det var det natti natti. 
Var från början tänkt att vi skulle åka hem efter matcherna men vädret var så dåligt så vi kunde inte ta lilla Alma över sundet. Så då skulle vi åkt tidigt på måndagsmorgonen först, men det gick inte heller. Då skulle vi åka mitt på dagen på måndagen. Det gick inte det heller.. Det hade blåst kuling åså.
Vicktoria och jag var tvungna att komma hem, vi hade ju träning. Så vi skulle ta buss från Säby till Fredrikshamn och sen båten över. Vi gjorde oss i ordning och sen började vi gå mot busshållplatsen. Vi visste inte riktigt vart den låg men hittade en till slut. Då hade vi missat bussen med tio minuter typ. Så vi tänkte vandra vidare, visste inte riktigt vart men kanske skulle vi hitta till Säbys busshållplats. Jag kom på den smarta idéen att om vi ser en svensk bil så liftar vi med den. Flera gånger såg vi inte att det var en svensk bil förrän den kört förbi. Så vände jag mig om i rättans stund och såg ett svensk registreringsnummer. Jag höll ut tummen, så som man gör när man liftar, och han stannade. Jag frågade om han möjligtvis inte skulle till Fredrikshamn och det skulle han. Så vi åkte med honom. Han skulle också med båten och var så snäll att han lät oss åka med på hans biljett. Det kostade bara 40 kr för oss sammanlagt att ändra biljetten. Och det var det värt.

Vicktoria och jag ville så gärna se handbollen, men de visade bara tennisen på båten. Så först tjatade Vicktoria på de i baren att ändra kanal, men det gjorde de inte. Så då gick hon till informationen och de gjorde det. Skam den som ger sig.
Så vi satt längst fram på första parkett och kollade handboll. Lite trist att de förlorade när de var så nära. Och Bella, vilken jävla stjärna hon är. En sån star!
Sen käkade vi middag och löste lite mer korsord. Mamma hämtade oss när vi hoppat av båten, körde snabbt till hallen och vi fick byta om snabbt. Men vi hann i tid till inneträningen iaf.
Och igår efter träningen var man hyffsat trött..

Men nu har jag vilat och är pigg igen. 

Kommer lite smarta kommentarer och roliga grejer åså snart. Så Vicktoria, hold on! 

- "hon har väl bott här en del tag" -

So long.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0