shoes

Nu luktar det sådär igen. Rent och fint. De har varit här och städat igen.

 

Just det ja. Jag skulle berätta om mina missöden med skorna. I fredags och lördags ville jag bara spy på alla skor. Var så arg. Speciellt i fredags.

Iaf. Jag skulle som sagt upp och kolla på herrarna. Tänkte ha på mig mina nya svarta Björn Borg skor med blåa rutor på. Jag hittade en tröja i garderoben som passade perfekt i färg. Så då tog jag på mig den. Sen bytte jag från de svarta skosnörena till de blåa som skickades med. Och när jag var klart, precis innan jag skulle gå, satte jag på mig skorna. Men fick inte på mig högerskon. Och så kollar jag i skorna. Den ena är en 40:a och den andra en 37:a! Det finns inte. Hur faan kan de göra då? De måste väl kolla i lådan så det är samma storlekar, just för att man inte ska kunna ta en 40;a och en 39:a till exempel. Och varför ligger det en sko i storlek 40 och en i storlek 37 i samma låda? Vem har testat de så?

Och ni kanske undrar varför jag inte testade skorna. Jag testade ett par andra 40:or, och de satt bra. Bara att vänsterskon var lite väl tajt. Men jag ville så gärna ha de, så jag testade en annan 40:a (dock bara på vänsterfoten eftersom högerfoten satt bra). Denna satt bra på vänsterfoten så jag bytte bara låda.

Snacka om att jag var förbannad i fredags. Stod bara hemma och skrek. Var nära på att börja lipa. Ville inte ha på mig det jag hade valt att ha på mig innan, det passade liksom inte. Men jag fick ha det ändå, fanns ingen tid till att börja leta kläder. Och jag skulle ju bara kolla handboll.

 

Sen då på lördagsmorgonen. Vi hade träning i Angered så jag fick köra dit. När jag hade parkerat, låst bilen och gått en bit kom jag på att jag hade glömt mina handbollsskor. Så det var bara att köra rally hem igen.

 

Och sen efter träningen (jag hade ett par andra skor  i väskan från tiigare i veckan, så jag kunde inte lägga in de skorna jag kom i till träningen i väskan) då glömde jag naturligtvis uteskorna ute i hallen. När jag gick ut för att leta upp de var de borta. Och detta var mina andra svarta skor som hade "försvunnit" på kort tid. Har inga andra svarta skor. Bara stövlar och finskor åså. Så höll på att börja lipa igen. (ja, jag vet. jag är en lipsill)

Men tack och lov så hade Harry tagit med sig de. Så det var bara att åka till Lillekärrhallen och hämta de där.

 

 

Och mamma ringde till de som sålt Björn Borg skorna till mig, det var ju där vid Lager 157. Och idag ska hon träffa en man som kommer och lämnar mig en högersko i storlek 40.

 

Så nu gillar jag skor igen..

 

 

Vad är det för parre?

- Det är Burre Borre.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0