money makes the world go round?


pengar, pengar, pengar. är det verkligen allt?

allt handlar om tydligen om pengar. 
"det är onödigt att lägga så mycket pengar", "den här är ju billig".. ja, ni förstår.
men varför ska det vara så? är det inte bättre att ta vad som känns bra, kosta vad det kosta vill. inom viss gräns, jo. men hellre något som jag vet är bra och jag tycker om, än något halvbra bara för att det är billigare. så känner jag iaf, och vet att jag inte är ensam. orka hålla på att snåla. och bara för att man inte snålar behöver man inte heller slösa.
jag vet att det finns flera som inte håller med mig. det finns de som tycker att det är bra att snåla, fast de kallar det att vara ekonomisk. men du kan vara ekonomisk utan att snåla. ekonomisk för mig är att inte slösa.
men visst, du är fri att tycka precis vad du vill. men jag säger bara vad jag tycker.
för mig är känslan viktigare, att det känns bra.

kvalité framför kvantitet, eller?


464390-2



det finns ju också de som snålar i fel tillfällen. märkeskläder och sådant kan man slänga massa pengar på, för det är väldigt viktigt att ha "rätt" märken på sina kläder. men med mat och presenter till folk är det inte lika viktigt med märken. då kan vi ta något skitmärke, bara det är billigt spelar det inte så stor roll. snacka om att snåla i fel tillfälle.


- "försöka är att misslyckas med heder" -

so long.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0