what's right and what's wrong?


ja, vi förlorade idag också. har ju blivit lite som en vana. inte konstigt att man tappar motivationen.
och det sprider sig till allt, tappar motivationen till allt. förutom just träning. skulle kunna bara träna, inte spela match om det var så..


kom och tänka på en sak om självmord nu. vi satt och diskuterade det förut hemma hos Johanna och Larsa. kanske för er ett konstigt ämne att diskutera, men vi kollade på Wallander och där hade någon hängt sig. så då kom vi in på det. så berättade en av oss (vill inte nämna några namn, vill inte hänga ut någon ifall det skulle vara ett känsligt ämne) om en man som hängde sig. han och hans fru låg i skilsmässa, så han lämnade ett brev till frugan och sedan begav han sig till andra sidan.
i brevet stod det bland annat: 'du gjorde ditt val, nu har jag gjort mitt'. det var alltså frugan som ville skiljas.. min första reaktion var att så skriver man inte. man kan inte klandra andra sådär. men det är det ju många som gör, de som blir mobbade och tar livet av sig till exempel..
så jag ställer mig frågan: vad skriver man i ett avskedsbrev? 
jag hade nog skrivit vems fel det inte var, tror jag. för jag vill inte hänga ut folk sådär.
fast sen är frågan; ska man ens skriva ett avskedsbrev? för de flesta som skriver brukar väl skylla på folk. fast, vad vet jag. skriver man inget avskedsbrev så kommer ju folk undra, skriver man ett avskedsbrev så vet folk.
undrar vilket som är värst egentligen..



464390-4

lite otäck bild. men ganska passande ändå. med tanke på ämnet..

imöra får vi se om det blir något jobb. lika spännande varje gång..


- "en kedja är inte svagare än sin svagaste länk" -

so long.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0