Joel Lax


Behöver jag säga så mycket mer?
I torsdags efter jobbet så stack jag hem till Palle. Hon var iofs inte där, hade åkt till Höljes för att titta på Rally EM eller VM.
Så jag vilade lite och sen gjorde jag mig i ordning. Åkte in till stan och väntade på Frida, Natti och Madde. När de kom (efter väldigt lång väntan) så stack vi in på Sticky där vår käre vän Joel Lax och hans band skulle uppträda.
Varje gång Lax uppträder så blir det en slags reunion för våran klass/skola. Och det är jag jävligt glad för. Så det var skoj att träffa alla killarna igen, för det var ju inga fler tjejer där..
När Lax och killarna väl börjde stod vi längst fram och sjöng med (nja, vissa skrek mest med). När det var dags att önska en låt så var jag inte sen med att skrika: "No longer yours" och så fick det bli. Helt underbar låt för övrigt.

När spelandet var över fortsatte drickandet för vissa, men jag begav mig hemåt. Mötte upp en vän och snackade lite. Sen stack jag hem till Palle och sov. Hade missat den sista bussen hem, så jag hade inget annat val. Även om jag kanske hade valt det ändå.

Bror hämtade mig på fredagsmorgonen. Han hade varit på Landvetter och hämtat far min. Så det blev till att åka hem, käka frukost, plocka undan lite snabbt och sen åka in för att hämta mina kära vänner Sanna och Sofie på Nisse Terminalen. (Ja, jag vet. Vi är ju inte vänner egentligen. Men vi får låta de tro det nu, iaf i helgen) De hade en bonus Julia med sig, men vad gjorde det?
Så vi åkte till Heden, letade parkeringsplats, släpte av Sanna, letade parkeringsplats och sen gick vi till Heden från Nordstan. Träffade lite folk, kollade lite matcher, träffade lite folk, käkade lite mat, träffade lite folk och handlade på Systemet. Vi lämnade av Julia och sedan for vi hem till mig och käkade mad. Snabbt in i duschen och sen fixa till sig lite lätt. Sanna och Sofie tog bussen in till stan. Jag körde Päronen med flera in till Ullevi, skulle se på Bruce, och sen åkte jag och mötte upp de andra på Liseberg. Vi fick tag i några åkband, fick av de som skulle gå hem, och åkte lite karuseller (som skåningarna kallade det). Sedan åkte vi hem till mig och käkade glass. Sofie och jag satt och tjötade medans Sanna somnade på köksbordet.

Fick sedan åka in och hämta gänget som vart på Bruce. Och då kom de hem och skulle ha efterfest här hemma. Så jag låg vaken ett tag, och vaknade för lite drygt en timme sen och kunde inte somna om. Så det blev inte jättemycket sömn inatt heller. Men, lite lite sömn har väl inget dött av?


- "har ni ett rum för äpplen med?" -

So long.

Kommentarer
Postat av: Bettan

KÖR FÖR FA-AN!

2008-07-07 @ 19:45:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0