almost like it used to be


Det var en hel Palle-helg som fick upplevas i helgen. Det var lika trevligt som vanligt. 
Åkte från Eslöv efter jobbet. Så söta de på jobbet var, gav mig två jättefina ljusstakar och ljus till. Så jag fick krama alla, och de önskade mig lycka till i fortsättningen av livet. De alla tyckte att det var tråkigt att jag skulle flytta hem, en av de ville para ihop mig med en kille där för att få mig att stanna. Haha. Men de förstod mig och tyckte att jag gjorde rätt i att flytta hem.

Så när jag kom till Götet plockade jag upp min kära kompis Pauline (även känd som Palle, Pao, Pauo, Palina).. Vi åkte hem till mig och åt, bytte om till degkläder och sedan åkte vi in till stan och kollade på Sex and the City filmen. Oh my Gaad. Världsklass på den filmen. Så jävla bra. Palle har bara sett ett avsnitt tidigare, och hon lipade. Jag kunde inte lipa. Var så lycklig att jag fick se filmen, var så exalterad så jag hann inte känna efter liksom. Men ska se den igen, kanske på bio med Elin. För den var så jävla bra. Åh, vad bra den var!

Efter filmen åkte vi hem till mig och lade oss. Skulle kolla på Kopps, men Palle somnade som vanligt direkt. 
På lördagsförmiddagen åkte vi in till stan, fast först ett snabbstopp på backaplan där jag köpte jeans och Palle köpte annat. Inne i stan köpte Palle mer och jag köpte present till mami som fyller år idag, GRATTIS!
Sen käkade vi och efter det gick vi till träningen. Skulle träna med Kärra i SJ-hallen. Det var kul, och det gick väl bra. Kändes att jag inte tränat handboll på ett tag..
Sedan en snabbis till Stadium, sen hem och duscha. Slog oss ner och kollade på reprisen av Allsång på Skansen och sen åkte vi upp till Kärraton (för Palle orkade inte gå, för det är såå långt). Väl där tjötade vi, grillade, tävlade och käkade efterrätt. Mikael och Harry var rätt så bra på att flambera köttet i formen. haha.
Mitt lag kom tvåa på frågesporten. Irriterande att vara så nära men ändå så långt ifrån. Fast vi fick bästa priset ändå. Vinnarna fick två biobiljetter, men vi fick ett USB-minne på 512 MB. Och jag som tidigare på dagen tänkt att köpa ett. haha. Talk about destiny, typ. 
Och vilket jävla sommarprogram som delades ut. Fick också ett, oavsett vad jag bestämmer mig för. Och jag ska följa det, det ska jag!

Sen blev det att gå hem och kolla på en del av Kopps igen, tills Palle somnade.
Upp tidigt på söndagsmorgonen för att träna i Lillekärrhallen. Det gick väl också bra. Sen pratade jag framtid åså med Mikael. 

Och sen igår då, när jag lämnat Palle åså. Då fick mamma och jag hjälpas åt att rensa min garderob. Eftersom jag tagit med mig nästan alla mina kläder från Eslöv var jag tvungen att göra plats för allt, dvs slänga en hel del grejer som inte fick plats, var för fula eller för små. Så kom Elin förbi och jag skänkte lite kläder till henne. 

Idag har jag varit ute och sprungit, gjort styrkeövningar och inte så mycket mer.  Ska in i duschen snart och sen göra mig i ordning. Mamma, mormor, bror och jag ska ut och äta för att fira mamman min.


- "kan man sy in matchtröjorna?" - 

So long.

Kommentarer
Postat av: carrii

hahaha du e ju störd... aja grattis till ditt jävla usb-minne :) ser det som ett gott tecken att du tänker följa sommarprogrammet slaviskt ;)

2008-07-01 @ 22:26:06
URL: http://caarroliten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0