irritated

Jag är inte irriterad på dig, utan på sättet du är.

 

Så skulle du ändra dig, skulle även min irritation försvinna. Man måste kunna ta att man gör eller säger fel. Man kan inte alltid skylla över allt på alla andra. Det fungerar inte så. Alla gör fel, det är mänskligt. Jag vet när jag gör fel, har svårare att veta när jag gör rätt. Men ibland vet jag att jag gör rätt, och att en annan gör fel. Då blir jag irriterad när en annan säger att det är jag som gjort fel. Det är ingen som blir arg på att du erkänner att du gör fel. Det är mycket bättre att erkänna att du gör fel, då kanske du kan göra något åt det




Fast, du kanske inte vet att du gör fel? Du kanske tror att du alltid gör rätt, och att du aldrig gör fel. Du kanske tror att du är övermänsklig? Gör du det? För det är du inte!

 


Kommentarer
Postat av: Hildeby

Vem är det du skriver om ?

2008-12-01 @ 14:27:43
URL: http://emmiluttan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0