what a weekend

Såja, ännu en helg till ända.

 

Fast imöra är det inget jobb att gå till. Är arbetslös, plus att jag ska till tandläkaren och dra ut en visdomstand. Aj.

Har precis vart och släppt av Soffie på centralen. Hon har vart här hela helgen. Och det har varit helt underbart. Så nu sitter jag här och njuter till Ensam hemma.

 

 

Började i fredags med ett besök på Liseberg. Soffie hade ju aldrig vart där på julen, så det var på tiden. Vi gick runt och mös, tog kort och spelade en massa. Dock vann vi inget, men det var skoj ändå. En av oss fick sitta i tomtens knä och önska sig något också. Och vet ni, han avslöjade att han var den riktiga tomten. Ganska så coolt ändå.

Sedan åkte vi hem till mig. Käkade tacos, chippa och dippa + lite kladdkaka. Det var mysigt.

 

På lördagsmorgonen ringde klockan vid nio och det var bara att resa sig upp ur sängen, hur trött man än var.. Skulle ju åka iväg till Lager 157. Så det var bara att käka frukost och sen åkte vi. Resan gick ganska snabbt, kan ha att göra med att sällskapet var så trevligt. Det var min mor, Soffie och jag. Kan det bli bättre?

Väl framme på Lager 157 var jag köpgalen (trots att det var en sån dag man inte skulle handla). Men jag hittade en jävla massa:

2 par Fornarina jeans, ett par gråa CHINOS (riktiga), ett par lila trekvartsbyxor, 9 par trosor (Björn Borg & Frank Dandy), två tshirtar, ett par skor (Björn Borg), nagellack, juleskum.. Och allt under 3000-lappen. Hyffsat okej ändå.

 

Efter massa shoppande for vi hemåt igen. Väl hemma kunde vi vila en liten stund innan det var dags för att göra i ordning sig för kvällen, plus att hjälpa mamma med maten.

Vi fixade oss, käkade och sen kom Jeffan. Spelade Våghals, men bara med Sanning-korten. Vi lärde känna varandra lite bättre, och sen spelade vi lite fyllekort. De försökte fylla mig till fullo. Men de lyckades inte jättebra.

Åkte sedan in till stan. Träffade Olle, Simon och Axel. Sedan gick vi in på Parkan. Där var det massa folk och det var skitroligt. Sara Hassling var där. Skithärligt att träffa henne igen, även om hon inte är som man ska.. Men that's why I love her so much..

Vi var väl hemma vid halv sex tiden och somnade direkt.

Fick förresten ett telefonsamtal från en kär bekant som jag inte hört av på riktigt länge. Det var kul att få höra hans röst igen..

 

Idag har vi bara tagit det lugnt och käkat massa nybakade lussekatter. Jeffus åkte förut. Och så åkte Soffie nyss som sagt. Så nu är jag ensam. Inte helt ensam, mamma är här också. Men Soffie är borta, så det känns tomt.

Men jag är helt slut.

 

Blir kanske en resa till Guadeloupe snart. Håller på att kolla upp det. Hade vart trevligt, och riktigt najs att komma iväg. Men får se hur det blir. Med en eller två helt underbara iaf..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0