at the train

Ja, jag ska skriva om helgen. Så småningom. Men orkar inte det nu.

Idag när jag satt på tåget från Skövde kom det på två tjejer i Alingsås som satte sig mitt emot mig. (Ja, det fanns säkert 100 andra platser att sitta på men de var bara tvungna att sätta sig där) De pratade väldigt högt, så högt att de överröstade musiken i mina öron. Väldigt irriterande när jag ville ha lugnt och skönt. 
Efter ett tag ger jag upp, och stänger av min musik. Grattis tjejer, ni vann! När jag har stängt av, då hör jag vad de pratar om. Det bör tilläggas att tjejerna inte är äldre än mig. De pratar om giftermål. Ena tjejen sa: 'Ska bli så skönt när vi gifter oss, då kommer det inte kännas lika svårt'. Den andra höll såklart med. Hallå giftermål vid inte ens 20 års ålder!? Men det är väl inte det värsta egentligen, så länge man är lycklig så go for it. Follow your heart, som jag skulle sagt.
Efter en liten stund börjar de prata (högt och tydligt) om sitt sexliv. Den ena berättar att lederna låser sig när hon har sex och hon tvingas knuffa bort honom, pojkvännen då. Denne pojkvännen tycker det är jobbigt att de aldrig kan ha sex ordentligt för att hon alltid får ont. Så han har börjat tröttna på henne, och gnälla på att de aldrig har sex. Hon är rädd att han ska lämna henne för den sakens skull. Den andra tjejen säger då att det blir nog bättre sen. För att hon och Patrik (troligtvis henne pojkvän och blivande man) hade det lite kämpigt i början, men nu har det jättebra sexliv. Riktigt skönt är det.. 
Är det rätt ämne att prata jättejättehögt om på tåget? Det kanske verkar som att jag tjuvlyssnade, men det gjorde jag inte. Tycker inte om att tjuvlyssna på det sättet, men det gick inte att undgå att höra vad de snackade om. Och det var inte bara jag som reagerade. De som satt precis bakom mig tyckte inte att man behövde prata om sånt på tåget precis.

Och det är inte själva sexsnacket jag reagerade på. Utan det var själva situationen. Jag älskar också att prata om sex och allt därtill. Det är något av det bästa jag vet. Men jag skulle aldrig, och då menar jag ALDRIG, sitta på tåget och prata om mitt sexliv så att alla andra där hör. Tycker att det är en privatsak (säger hon som älskar att prata om det med sina vänner). Men hey, det är väl kul att folk är öppna och inte stänger in sig själva helt och hållet.


För er som undrar vad som händer med min blogg så är det bara så enkelt att vi håller på att bygga om den. Med vi menar jag Vicktoria och jag. Kan inte göra det själv för att min webbläsare inte stödjer den skitgrejen, och för att jag är värdelös. Litar mer på Vicktoria än på mig själv.. 
Just so you know..


- "Småland och Värmland ligger väl nära varandra?" - 

So long.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0