crazy

Var du i stan igår kväll och tyckte att du såg en nunna, en hippie och en indian så såg du inte fel.

Hel sjuk kväll igår. 

På dagen åkte jag runt och rännde som faan typ. Först var pappa och jag på Bäckebols skor. Farsan skulle köpa skor. Går in och säger vilken storlek han ska ha och att de ska vara vattentäta. Lotta tar fram ett par Ecco, pappa testar de och säger: 'De är bra, jag tar de'. Och så var det klart. Tänk om det kunde vara lika lätt för mig..
Sedan åker vi en snabbis till Systemet. Var ju tvungen att ladda upp förrådet inför kvällen.
Efter det hem och ta det lugnt en liten stund. Catta och Morgan hade redan kommit när vi landade hemma. Sedan fick jag köra mina päron och Catta&Morgan till Stigs Center, hämta herr och fru Ehrnbring och göra samma sak med de. De skulle bowla. Efter det åkte jag tillbaka till Bäckebol och köpte ett par stövlar. Skit snygga. Lotta skickade mig ut till Eken för att köpa pumps där, men hittade inga bra. Så får åka tillbaka till Lotta i veckan och köpa de jag hittade där.

tänkte att jag gör som alla andra och visar mina klipp här. haha. men bilden vill inte vrida sig nu, så det får bli såhär.

Sedan hem och fixa sig lite. Efter det fick jag först köra Ehrnbringarna, och sedan det andra packet. Sedan kunde jag tänka på mig själv lite. Gjorde klart det sista för att jag skulle se ut som en nunna och så kom Vickan. Snäll-Vickan körde mig till Frölunda. Där möttes jag av en pirattjej (Carro), Snövit (Maria), Tingeling (Jessica) och en militärtjej (Sandra). Sedan kom en indian (Patti) och en hippie (Natti). Vi tjötade ett tag och sen kom resten typ. Vi åt jättegod mat och tårta. Sedan kom Moses, Vlade och Oscar. Sent. Men, sent folk är fint folk. Det dansades, dracks och lektes lekar. Var riktigt skoj. Och Tony, så jävla söt va. Hade klätt ut sig till Carro. Vem faan kommer ens på den idén? Han vann iaf rättvist tävlingen..

Helt plötsligt hugger Patti tag i mig och säger att vi ska åka in till stan. Så det var bara att springa efter de. Blev en liten kisspaus innan Ann kom och hämtade oss. Patti och Natti sitter i bakluckan och fular sig. Då kommer en polisbil och de får lägga sig ner stilla. Trodde polisen skulle stanna oss, men vi slapp det.
Så på Avenyn hoppar en indian, en hippe, en ängel (Madde), en djävul (Micka) och en nunna ut ur en Volvo. Gissa om folk blev förvånade. Madde och Micka försvann så det var bara Patti, Natt och jag som gick in på bryggeriet. Men så jävla kul vi hade. Annie och Steffi vara skrattade åt mig när de såg mig på utsidan. Samma sak med Hanna. Sen kommer Hanna fram och säger en mindre rolig sak, men nu vet jag hur det ligger till..

Iaf. Vi dansade och tjötade med massa folk. Alla kom fram och frågade varför vi var utklädda. En tjej kom fram och frågade vem som skulle gifta sig. Jag bara skrattade och Patti sa att det var hon som skulle gifta sig, fast först i december.
Det var så jävla kul att vara utklädd sådär. Inte för att man fick så mycket uppmärksamhet, utan bara för att det var så jävla ball. Skulle absolut kunna tänka mig att göra det igen. Men det är en sån sak som bara Patti, Natti och jag skulle kunna göra. Så jävla ball.

ja du, vad säger man?

När Bryggeriet stängde stack Patti och jag till Donken. Det var kul när vakterna försökte prata om oss lite diskret, men jag såg/ hörde de allt. Vi köpte mat och jag hittade en ros. När vi sitter vid bordet kommer det fram en kille och säger att det är hans ros och att han glömde den på disken. Men jag sa att jag hade fått den av världens snyggaste kille, näst efter Viktor, och att jag ville behålla rosen. Men killen gav sig inte. När Patti hade råkat göra sönder rosen kommer han fram och säger att han känner igen ett blad på rosen och att han fyller år så han borde få den. Jag river av bladet och säger: 'var det detta bladet du ville ha?' haha.
Om den rosen var så jävla viktig kunde han faan ta hand om den bättre och inte bara lämna den på disken sådär.
Någonstans här hade Viktor dykt upp och det blev lite tjafs. Men det är väl så det är, antar jag..
Sedan satte jag mig i en taxi och åkte hem. Mamma vaknade av att det stod en nunna i hallen här hemma. Och hon trodde inte att jag var klok som hade åkt hem klädd sådär. (men hon känner väl mig?) Så när jag berättade vad vi hade gjort visste hon inte vad hon skulle säga mer än att skratta åt mig.

Men kvällen igår var superduperbra. Helt sjukt bra! Både hos Carro och inne i stan. Det var en sån kväll man vill uppleva igen.

Ikväll är det träning. Först fotografering åså, sedan riktig träning. Är väldigt trött, men ska väl klara av det ändå. Hoppas jag.


- "du är ABSOLUT ingen nunna!" -

So long.

Kommentarer
Postat av: seferaj

i nästa avsnitt är du med;) ps snygg du är som nunna

2008-10-12 @ 15:20:18
Postat av: stephanie

god bless you ;)

2008-10-12 @ 16:10:46
URL: http://stephaniek.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0