i remember

En sån kvinna.

Som de flesta vet är jag inget jättefan av att kolla på handboll. Jag sitter sällan och kollar på handboll hemma, så länge det inte är någon jag känner som spelar. Och när jag kollar på handboll live, ja då kollar jag inte på handbollen inte. Jag kollar på allt annat runt omkring, publiken, domarna, speakern, funktionärerna. Ja, ni fattar.
Men idag, i brist på annat satte mor och jag på Danmark-Ungern på TV4 Sport. Och jag måste bara säga att Josephine Touray är så jävla bra. Hon är grym. Gör sin spelare enkelt, sätter sina bollar både snyggt, bra och viktigt. En stjärna helt enkelt. Kommer ihåg när jag mötte henne i Danmark. Jag spelade i Eslöv och hon i FCK. Då var hon sjuk. Satte ALLA sina lägen. Hon lekte med våran målvakt (då vill jag tillägga att vi hade en av elitseriens bästa målvakter.) Men en sak minns jag lite extra, hon gjorde inte ett enda mål mot mig. Visst, det kanske inte har att göra med att jag är grym i försvar. Jag fick väl inte spela allt för mycket. Men hon hade ju kunnat snurra upp mig på läktaren flera gånger under den lilla stunden jag var inne. Men det gjorde hon inte. Tror att hon blev rädd för mig. Haha.


Grym är hon, helt sjukt. Hennes spänst är inte att leka med heller.

Träningen idag var rolig. Lite avslappnat men ändå bra. Är tvungen att nämna (efter mycket påtryckningar) att Annie var farligt nära att få sitta i Mackans knä.. Tråkigt för henne att hon inte fick det, jag vet att hon hade velat.

Imöra är det fredag. Det betyder Jennifer, Pauline och Maria. Kan inte bli bättre.. Jag längtar. Hoppas vi hittar något snyggt i stan bara.


- "från och med här" -

So long.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0