E-town & co

Jag tänkte bara skriva några rader om förre helgen, när jag var nere i Eslöv.

 

Ia mötte mig i Lund på torsdagskvällen. Vi tåg tåget till Eslöv, köpte pizza på Golex och chirre på Hemmakväll. Sedan gick vi hem till hennes nya lya och slog på tvn. Vet inte hur mycket vi såg i början, snackade en hel del. Sedan satte vi på Rena Rama Rolf. Trodde inte det var populärt utanför Göteborg, men tydligen så var det det. 

 

På fredagsmorgonen åkte jag till Fridebo (ett dagis jag jobbade på) och hälsade på. Barnen blev glada av att se mig och gick runt och skrek: 'Maria är bäst!'. Efter det mötte jag Ia och vi stack till Folkan i Eslöv. Hälsade på alla i köket, de blev överraskade av att se mig. Linda skrev ett intyg, och vad fina ord hon skrev om mig. Och jag vet att hon är ärlig, hon har alltid gillat mig! (vem har inte det liksom?) 

När vi käkat på Folkan åkte Ia och jag in till Lund och skulle göra något som inte alls är bra för ekonomin, nämligen shoppa. Jag hittade väl en hel del; svarta höga strumpor, grå munkjacka,  present till Lollo, presenter till Sofie och lite till. Vi tog en fika innan vi åkte tillbaka till E-town.

Ia skulle iväg på träning så jag åkte hem till Sofie och åt macka med Oboy. Skitgott. Vi chitchattade lite och hon blev glad över sina presenter. Sedan åkte vi till Norrevång för att kolla på mina gamla spelkamrater, Eslövstjejerna. De fick stryk av Farmen, tråkigt. Men kul att se de.

Efter det åkte vi hem till Sofie och kollade på Idol. Johanna kom förbi och sade sitt.

 

Lördagsmorgonen var tidig för mig, vaknde redan vid åtta. Väldigt onödigt. När vi gjort oss i ordning åkte vi till Coop och handlade, gamla Coop (saknar det!). Sofie köpte en pumpa som hon gjorde i ordning sen, skitsnyggt. Men det luktade skit. Efter pumpafixningen åkte vi till Lund och kollade på H43-Sävehof. Stenis hade fixat in oss, snäll är han. Vi gick lite innan matchen var slut, var ju tvungna att fixa lite hemma hos Sofie innan de andra skulle komma. Så vi fixade hos Sofie, och vi fixade oss. Sedan kom de andra och vi hade en skitkul kväll. Åt god mat, drack god drick, lekte roliga lekar och hade bara allmänt jävla kul. Har saknat de tjejerna, även om jag inte umgicks så mycket med de. Men man träffade ändå då på vissa träningar och vissa matcher.

 

På söndagsnatten tjänade man ju in en timma, vilket var oerhört sköönt. Vi tog det lugnt väldigt länge, tills vi skulle träffa PP inne i 'stan'. En Club Sandwich och en cola på Grappa hade jag pratat av mig, vilket var skönt. PP hr jag verkligen saknat. Helt sjukt eftersom jag inte ens tycker om henne (hahahha). Sedan åkte vi till Norrevång för att kolla Teamet mot Skövde. Fick träffat alla mina gamla lagkamrater, var riktigt skoj. Till och med Sofie och Ida (danskarna) var där. Snacka om sammanträffande. Har saknat alla de tjejerna jättejättemycket. Lolo var lite depp, men hoppas att det löser sig.

Åkte sedan hem till Jeffan i Skövde och tog det jättelugnt.

 

Hade lov på måndagen så stannade hos Jeffan. Vi åkte iväg och handlade frukost och paj ('lika god som hembakat', hell no!). När vi käkade den fick jag det tråkiga beskedet. Jennie skickade sms och skrev att hennes pappa var i himlen nu. Och då tappade jag matlusten, sugen efter allt.. Åkte sedan hem till mig, inte jättelätt att hålla humöret uppe ensam på ett tåg med bara massa känslo-musik i öronen.

 

Hade iaf en underbar tid nere i Eslöv, och uppe i Skövde. Fick träffat folk jag älskar, och saknar jättemycket. Kommer ner snart igen, det kan jag lova er!

 

Lite kul åså:

- En gång är ingen gång, två är redan en gonggong

- Linnea lyssnade på hög musik

- Soso

- Dansa med vargar

- Give me the ape

- Vad gör hunden? (Eller vad dricker han ur?)

- Såna borde de sälja på donken

- Classic/Lime

- Maria gillar negrer för deras stora snoppar

- Fight om toaletten

- Lekkväll

- Elle förlorade tävlingen

- Jag trodde powernap var något man åt för att bli pigg

- Molle var ingen höjdare på leken

- Lassa

- Sitstol

- Napphållare

- Skee som faan

 

Oj, det blev fler än bara några rader.

 

- "haren skuttar fram så snabbt" -

 

So long.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0