the weekend

Nu blir det en sånt jävla lång inlägg.
Men sån är jag, lång och jävlig..

Helgen har vart kanon. JJ hämtade mig på jobbet. Åkte in till stan, visst en liten omväg men det var trevligt. Träffade Pauline och trion var komplett. Gick runt i affärer och shoppade. Fick köpt ett par svarta höga jeans (när faan började jag gilla höga grejer?), svart klänning och jätteblåa leggings. Palle köpte något och Jeffan var chaufför. Palle vill köpa Chins men insåg att det inte var något för henne. 
Åkte sedan till Lillekärr. Lika kul som sist. Säger som Therese sa: 'ja, man har ju inte tråkigt när man sitter vid er iaf'. Och det är så sant så. Jeffan släppte av oss hemma hos mig och sen åkte hon hem, den mesen. Pao och jag kollade på Idol och käkade räkor åså. Sedan blev det lite OTH på datorn, och sen god natt.

Upp tidigt och Pao åkte iväg på samling. Jag fick tiden att gå, vet inte hur. Mamma och jag åkte till Allum, sedan kollade på Partille-Hisingen i Partillebo. Hisingen tog sin första seger. Sedan var det dags för oss att spela. Förlorade dock, skit också. Min insats var väl helt okej. Är faktiskt nöjd. Ganska skönt att göra bra ifrån sig liksom, känns som det var på tiden. Och nu är det bevisat att jag inte var så dålig som jag trodde.
Åkte sedan runt och letade efter thai/kinamat. Var inte det lättaste, men hittade till slut. Åkte sedan hem till Palle och kollade på Mamma Mia (Stellan Skarsgård?) till maten. Sedan fixade vi oss och sjöng, dansade och spelade spel. Det var kul, tills grannen kom ner och sa att hon lyssnat på vår musik timme efter timme. Surkärring! Har inte hon själv vart ung någon gång?
Jennifer tyckte förresten att en i Stjärnor på is såg ut som Marie Serneholt.. Ungefär lika lik som han i den rosa skjortan.
Så vi packade ihop oss och åkte till stan. In på Chez i två minuter, sedan åkte vi till Ferdinand. Där var det grymmekul. Palle åkte hem, Jeffan och jag drog vidare till Parkan. Där var det riktigt trevligt också. Träffade Moses och Vlade. Love them! Snackade sedan en massa med de innan det var dags att åka hem. Var hemma vid sex tiden. Härligt.

Vaknade vid tiotiden på söndagen. Låg kvar i sängen och mös ett tag. Sedan upp och käka frukost till en film (kommer inte ihåg vilken nu). Sedan satte vi på Bert och Jeffan kunde alla repliker. Sådan är hon. Somnade i soffan och de andra två gick in och lade sig i sängen. 
Efter det var det dags att göra sig i ordning. Jennifer skulle på middag, Pauline och jag skulle ha träning. Åkte hem till mig och kollade på Stina och landslaget. Sedan bort till Sportlife. Var inte jättetaggad för ett gympass, men kunde tänka mig att genomföra det. Så när vi kommer dit säger Mackan att det var Bodypump vi skulle göra. Så det var väl bara att bita ihop och göra det bästa av situationen. Det var kul, jobbigt och svettigt. Kunde inte göra allt för jag var helt stel i nacken efter smällen på matchen i lördags. Men gjorde så gott jag kunde. Åkte sedan till Lillekärr och tränade där. Fick smeknamnet Roboten av MG. Men, det kan jag leva med.

Och nu sitter jag här och försöker tagga till en av mina braiga kompisar. Hon har tappat fotfästet och motivationen. Men ska göra allt för att hon ska kunna stå upp igen..


- "jag visste inte hur Vlade stavades så jag skrev bara V" -

So long.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0