give me some chocolate

Ja, Ankan. Gör det bara.

Var ju i Avesta i helgen. Det hela började med en lång tågresa på fredagen som faktiskt inte kändes så lång som den var. Jag åt min mat och lite av Martinas och sen var vi framme. Åkte buss från Krylbo till Avesta, Mikael lyckades pruta busschauffören med två Bingo Lotter. Vi kom fram till hotellet och hann vila lite innan vi åkte iväg och åt. Sedan var det match mot RP. Den spelade alla, och vi vann ganska enkelt. Efter matchen bjöd Erik mig på en jättegod chokladmuffins, som jag hade förtjänat. Sedan stack vi till hotellet och Palle och jag åt vår grillade kyckling och potatissallad. Sen var det samling och god natt för de som ville. Jag satt uppe på rum 51 och spelade Go Fish med Steffi, Annie, Eddie, Malin och Stina. Sedan gick jag hem till min kära rumskamrat och sov.

Sovmorgon på lördagen, det var skönt. Första matchen spelades vid halv två, och den fick jag stå över. Vi vann den ganska enkelt också. Sedan hem och äta, sedan vila. Efter det var det nästa match, och den fick jag vara med på. Även denna vann vi ganska så enkelt. Efter matchen skyndade vi iväg för att äta, men de hade redan stängt. Fast de öppnade för oss, så snälla som de var. Palle, Martina och jag hade ett riktigt roligt samtal. Jag skrattade så jag grät, och fick ont både i bröstet och i magen. Efter maten åkte vi till hotellet och duschade. Malin och Martina kom förbi och hälsade på oss i rum 54, och sedan var det läggdags. Jag hade precis somnat när brandlarmet går 23.59. Säger till Palle att hon får gå ut och kolla om det är på riktigt eftersom jag inte hade några kläder på mig. Och ja, det var på riktigt. Så det var bara att ta på sig kläder och utrymma hotellet. Även festen som var i baren på hotellet, där hela byn hade samlats för att se på när Ken Ring uppträdde, fick uttrymma hotellet. Och de jävla tröga jävlarna tjötade emot och stod och bråkade. Irriterad blir man på de. Sen fick vi alla gå in, när de hade konstaterat att det var en rökmaskin som flippat ur bara. Så det var bara att gå och lägga sig igen.

Upp tidigt på söndagen för att möte Avesta/Brovallen som gått upp i elitserien iår. Vann med 6 bollar, tror jag. Bra gjort av oss. Sedan fick vi åka iväg snabbt för att äta, skulle sedan åka till hotellet och vila. Men hotellet skulle stänga när vi kom dit, och vara obemannat fram till måndag morgon. Så det var bara att packa ihop och bege sig till hallen där vi skulle spela final mot Skånela. Förlorade finalen, släppte inte lite onödigt för mycket. Men det gjorde även Skånela. Men vi ska vara jävligt nöjda med den här helgen ändå.
Efter finalen var det fort iväg, duscha snabbt. 18 tjejer duschade och bytte om på en kvart. Inte ens en minut var om man slår ut det, inte alls illa. Världsrekord!
Sedan var det en lång tågfärd hemåt, och den kändes verkligen lång. Fast vi hade väldigt kul med Marcus. Haha.
Sen blev det ett sånt där jävla personligt samtal också. Hatar det..

Men helgen har vart helt underbar. Fast har saknat Vickan hela helgen..


- "Jag berättar det för Martina sen" -

So long. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0