nice evening

Igår var det ju stekhett ute i solen, för er som inte märkte det. När jag var på promenad med en av eleverna på skolan blev jag så sugen på att sätta mig på en uteservering inne i stan. Hörde mig för lite och Annie var också på. Så vi bestämde träff efter mitt jobb, trots att jag spillt lite på mina kläder som jag jobbat i hela dagen. Men som Sara sa senare när jag träffade henne: - "Det är ju inte så att man tänker 'hon måste ha jobbat i de kläderna hela dagen'". Och det var nog sant. Sen bryr jag mig ju inte om någon skulle tycka att det såg ut som det ändå, jag skiter väl i vad de tycker. De får tycka vad de vill, alla har rätt till en åsikt.

När jag är glad och med människor jag tycker om spelar det ingen roll vad jag har på mig, jag mår bra ändå.

 

Annie och jag gick en sväng på Avenyn och letade efter ett ledigt bord i solen. Klockan var strax efter fyra och det var fullt av folk, är det ingen jävel som jobbar? Tyvärr fanns det inget ledigt bord i solen, där man också kunde äta. Istället gick vi över på andra sidan, till Bryggeriet. Visst det var ingen sol där, men pallar inte att äta när solen ligger på för mycket ändå. Så det var nog lika bra ändå kom vi på. Beställde varsin Filé Mignon och ett glas vitt respektive en cider. Käkade och tjötade. Vi hade allmänt trevligt. När maten var uppkäkad kollade vi ut på solsidan, där får vi syn på Jessica, Malin och en till (som visade sig heta Amanda). Jag ringer till Jessica och säger till de att de ska komma över. Det gör de. Sedan sitter vi där och dricker, pratar, skrattar och har allmänt trevligt fram till åtta tiden, då beger de andra sig. Annie och jag går också efter en liten stund. Då hade vi suttit på Bryggeriet i ungefär fyra timmar.

 

Går ut och tar ut pengar. Träffar Jeppsson, Maria och annat löst folk. Snackar med de lite, sedan tar vi ut pengar och går efter de till Condecco. Vi köper varsin krämbulle och hetsar Sävehof-packet. Sedan vandrar vi gapskrattandes nedåt mot Brunns. Våra bussar kommer och vi skiljs åt.  På bussen träffar jag Lillan, så slapp sitta ensam.

 

Hade en oerhört trevlig kväll igår kväll. Hade jag haft råd hade jag gjort detta varje dag. Annie är en toppentjej och jag älskar att umgås med henne. Det är ganska bra att kunna umgås med sin svägerska..

 

 

Ikväll blir det att städa lite på övervåningen. Trist, men ibland måste sånt göras.

Kanske blir det våfflor ikväll för mor och mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0