100 metres

Det finns snabba människor och ruskigt snabba människor.
Sen finns Usain Bolt. Och han är sjukligt snabb.
Det är helt sinnessjukt.
I en semifinal där han joggar efter nästan halva loppet,
kommer han in på 9.89. Två tiondelar över världsrekordet.
Nämnde jag att han joggade in i mål?

Jag tycker om Usain Bolt. Han verkar vara så skön.
Skojar med pressen, spelar Allan framför kameran.
Han verkar vara en skön snubbe helt enkelt.

Han vinner ikväll. Det gör han. Tyson Gay, som är med om att slåss om segern,
kommer förmodligen inte ha någon chans. Han fick kämpa sig genom
semifinalen. Visst joggade även han på slutet. Men bara på slutet.
Om han skulle kunna ha någon som helst chans på guldet idag
måste han få en perfekt start. Han måste springa sitt livs lopp.
Eller så ska Usain Bolt bli diskad, snubbla eller bli skjuten.
Det är nog Tyson Gays enda chans.
Men detta är bara vad jag tror..


Efter 100meters finalen för herrar i Berlin ikväll ska jag åka till jobbet.
Jobbar vaken natt. Så det blir nog en hel del onödiga inlägg här inatt.
Men vad ska man annars göra?



TV4 21.35
Bolt vs Gay



Kommentarer
Postat av: Vickis

9.89 var inte 2 hundradelar över det gamla världsrekordet eftersom det låg på 9.69 innan han krossade det igår ;);)

2009-08-17 @ 10:18:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0