my weekend

Min helg. Lite kortfattat.

I fredags morgon å kte jag och hämtade Annie hemma hos sig. Vi åkte en snabbis till Systemet innan vi for till Getskär. Väntade in mina föräldrar, packade en liten väska och sedan for vi ut på havet. En sväng till en holme, en av Vinbärsholmarna . Där var det solning, trots lite blåst, och badning. Det grillades även korv och dracks lite alkohol. Annie tyckte tydligen inte vinet var gott eftersom hon hällde ut vinet över både mig och min madrass.
Efter någon timma eller två på Vinbärsholmarna dyker Nathalie (Jeffans syster) och Victor upp. De hade tydligen sett vår båt och sen sett mig. Så då tjötade vi med de. Efter ytterligare en stund dök även Catta och Morgan mfl upp. Då blev det ännu mer alkohol och tjöt. Men det var trevligt.

Lördag var det uppstigning tidigt. Tjörn Runt stod på schemat och det skulle åkas båt. Massa båt. Sedan skulle det också kollas på båtar. Lunchen åts på Salt & SillKlädesholmen. En stor räkmacka med 200 g skalade räkor, dvs ungefär ett halvt kilo oskalade. Riktigt gott var det. Sedan åkte vi hem. Mös i båten på väg hem. Jag somnade faktiskt.
När vi kom tillbaka till Getskär tog vi det lugnt och diskuterade kvällen. Till slut bestämdes det att vi skulle gå ut. Vi bestämde också att vi skulle tillbringa natten med Peter, Dennis och Christian i Dennis båt. Resten av kvällen spenderades på Kookaburra där även Nathalie och Thomas dök upp. Det var trevligt. Sedan blev det efterfest på båten i svallvågorna.


Idag har det inte hänt så mycket. Körde hem Annie, och Nathalie till stan. Sedan åkte jag hem och sov. Blev ju inte jättemycket sömn inatt. Sedan var jag tvungen att sova eftersom jag skulle jobba nu inatt.
Så nu sitter jag här och väntar på att tiden ska gå. Ungefär 6 timmar har jag kvar av mitt arbetspass.

Har iaf haft en helt underbar helg med underbara människor, skratt, musik och glädje.


Det blev lite längre än vad jag hade tänkt mig..

Kommentarer
Postat av: Vickan

åh jag blev galet sugen på räkor!

2009-08-17 @ 10:33:31
Postat av: barajohan

Det där kallar jag räkmacka!!

2009-08-17 @ 15:35:52
URL: http://bajoh.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0