changes

Spontana händelser kan vara något av det bästa..

Det blev inte som jag hade tänkt mig. Inte som mor och far heller. 

 

Precis innan jag åker upp för att hämta min pizza säger mamma att de bestämt sig för att spela in "Så ska det låta" och kolla på "Lets Dance" istället. Blev lite lätt irriterad då jag hade laddat för Så ska det låta, men det fick gå. När jag tryckt i mig min pizza börjar Lets Dance och jag tror inte att Carl Jan ens hinner få sina poäng innan det tokringer på dörren. I vanliga fall hade jag skitit ner mig (efter tidigare erfarenheter då det tokringt på dörren) men den här gången sa jag: "Det är Sofi!" Och mycket sant, det var både Sofi och Maria Löfgren som kom för att säga hej. 

 

De står i vår hall och tjötar ett tag, mest Sofi, och sen bjuder de över oss till de. Efter ett litet familjeråd bestämmer vi oss för att följa med. Så fram till nu har vi suttit hemma hos familjen Löfgren för att titta på Så ska det låta, Lets Dance och "Hjälp". Altid lika trevligt med den familjen. Det är verkligen min andra familj. Alla tre barnen är som mina syskon, och Sten och Margareta är verkligen som extra föräldrar. Skönt att alltid ha de så nära liksom. Det var som Sofi och jag sa igår när vi bestämde att Micke och jag skulle gifta oss med varandra: ”Det finns ingen bättre familj att gifta sig in hos, no hard feelings alls”. Och detta gäller ju då båda familjerna..

 

 

Så nu sitter jag uppe i min säng i mitt rum och tittar på "Boston Legal". Mamma och pappa käkar räkor, men jag är så mätt efter pizzan och allt godis jag har tryckt i mig. Plus att jag har ont i magen. Så jag valde att stå över.

 

 

Väldigt taggad för utgång imöra..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0