money, money, money..

Hör och häpna, jag har jobbat idag. Det var kul att vara tillbaka. Har saknat vissa elever något så enormt. Och jag ska tillbaka på måndag och tisdag. Vet dock inte hur långa dagarna blir då, det är upp till mig. Hade ju egentligen planerat att titta på U-landslagsträningarna. Lillsyrran kommer ju upp och ska slåss om en plats. Så då hade jag tänkt att sitta bänkad.

Men istället ska jag jobba, jag måste ju tjäna pengar. Men funderar på att bara jobba halvdag en av dagarna..

 

Och apropå pengar, den sjuka grejen.

Som ni kanske förstått så är jag i stort behov av pengar nu då jag jobbade en dag i januari och lever fortfarande på decembers lön.. Och här hemma har vi kuvert ståendes på ett ställe i huset där vi alltid har sparat födelsedagspengar och annat. Och då jag fått lön från Kärra plus de pengarna jag fick av mormor i present tänkte jag lägga de i kuvertet. Och när jag öppnar kuvertet, tror ni inte att det ligger pengar där i då? Johoo du! Så nu helt plötsligt har jag 4750 kr från ingenstans liksom. Hur gött känns inte det på en skala då? 

Men de ska jag försöka spara. Kan spara de till någon av resorna jag har planerat att åka på. Men det känns så jääävla gött asså! Tjoohoo!

 

 

Ikväll blir det nog ”Så ska det låta” och räkor med mor och far. Iaf som det ser ut nu, får se om det dyker upp något annat roligare. Ska snart åka upp och köpa en pizza eller kebabrulle innan iaf.

 

 

Imöra är det match och Singel-Mingel. (Steffi, söndag!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0