gamen or the game?

"En pojke reser till månen.." Nu har jag den låten på hjärnan. Carros fel alltihop.

 

Mitt hostande och halsont har inte blivit bättre efter gårdagens bravader.

Först var det match, den andra segern för i år. Tjihoo! Holmberg och jag var de enda som hoppade i seger-ring.

Åkte sedan hem till Pauline och Andreas, med stopp på Johanssons Krog och en pizzeria. Vi käkade och gjorde oss i ordning. Vissa tog längre tid (Jennifer) på sig än andra (alla andra). Började köra olika drickespel samtidigt osm vi kollade på Melodifestivalen. Sedan dok Vicktoria upp och skulle försöka dricka ikapp oss. Jeffan var det svårt att komma ikapp, var nog ingen som gjorde det på hela kvällen..

Pauline och jag dansade, sjöng och uppträdde för de andra. Okej, vi kanske inte bara sjöng. Skrek en hel del också.

 

Åkte sedan party-taxi in till stan med en dryg taxichaufför. Han trodde att en blinkande party-lampa kan framkalla kräkningar. Jag vet inte hur han resonerade där, jag bara skrattade åt honom.

Hoppade av vid Valand och gick ner till Bryggeriet. Där dansade vi ett tag. Sedan kom Natta, Emelie, Richard, Stenman och Vladde. Strax därefter åkte Pauline, Andreas, Anders och Vickan hem. 

 

 

 

Asså Stenman, den skojaren. Åh, vad jag har saknat honom. Så jävla underbar är han. Först lyfte han upp mig på Bryggeriet när vi träffades. Och efter att vi vart på Valand för att sedan bege oss mot Parkan bar han mig nästan hela vägen och helt plötsligt lade han mig på en motorhuv. Han som satt i bilen blev dock lycklig.

Det blev ingen Parkan för oss när vi väl vandrat upp dit. Tror inte att någon var sugen..

Så Jennifer och jag började vandra neråt tillsammans med Vladde som åkte hem någonstans på vägen. Jennifer och jag skulle säga hej till en vän längre ner, på Dubliner. Så vi gick och gick. Halvvägs fick Jeffan ragg; en brownie från Trinidad. När vi stod där på Kungsport och snackade med denne Kevin dök en annan bekant upp. Ville först köra taxi, men då han varken har körkort eller bil så fungerade inte det. Kevin blev sur då vår bekant inte hälsade på honom, så han stack iväg. Efter ytterligare en stund försvann även den bekanta.

 

Vi sade hej till vår vän och delade på en taxi. Jennifer och jag åkte hem till Palle och Andreas där vi skulle försöka hitta någonstans att sova. Det slutade med att vi fick ligga sked, Jennifer under täcket och jag utanför. Jag fick göra det bästa av situationen och ta handdukar och filtar. Jag frös dock ändå och var väldigt nära på att åka hem, eller någon annanstans. Men orkade inte. Så där låg jag. Och nu har jag ont i nacken eftersom jag vart tvungen att ligga still på en och samma sida hela natten. Skitskönt. Eller inte.

 

Idag har vi bara legat i sängen/soffan och väntat på att tiden ska gå. Sedan träning och nu sitter jag här med datorn i knäet och tittar på Beck. Pizzan är uppäten, så också de 3 pizzasalladerna jag fick. Så himla gött, dock inte lika goda som de jag gör. Men ändå.

 

Nu är jag trött och ska sova. Snart iaf. Hoppas jag.


Kommentarer
Postat av: LAJNEN

.. en annan siktar mot solen, en tredje kommer aldrig iväg!

2009-02-15 @ 21:57:32
URL: http://caarroliten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0