do you remember?

Min farmor måste nog göra de bästa tårtorna som finns. Och farfar den bästa äggosten, helt sjukt.

Farmor hade gjort en tårta, stor nog att räcka åt hela laget. Vi var 7 stycken och åt upp mer än halva. Jag tryckte i mig tre stora bitar av min favorittårta. Farbror var inte långt därefter. Och detta var efter vi hade ätit äggost och kycklinggryta.

Hade tänkt att ta med mig resterna av tårtan till träningen imöra, men eftersom det inte finns så mycket kvar får den stanna hemma och så får familjen trycka i sig den imöra istället.

Tror förresten inte att någon utomstående hade pallat våra släktträffar, spelar ingen roll på vilken sida det är. Det är alltid lika sjukt. De flesta hade nog skakat på huvudet och tänkt: "de är faan inte kloka". Och det är det som gör det så jävla bra..

 

Så vad har jag då fått i present? En adidaströja som jag så länge velat ha, en locktång, HM-presentkort, pengar, glas, me to you nalle och en rosa ros (då det inte fanns några blåa blommor i hela blomsteraffären). Jag är nöjd, jävligt nöjd. Fått det jag önskat mig. Pengarna tänkte jag nog spara till Hemsedal resan.

 

Och ja, jag är trött. Så jävla. Men ändå kan jag inte somna. Hur faan kan det vara så? Sitter och gäspar som ett fån vid matbordet, känner mig hur trött som helst. Men när jag gjort mig i ordning för sängen så blir jag pigg som en mört.

 

Nej, nu ska jag skjuta mörten och försöka somna. Lång dag imöra. Tidigt jobb, sedan träning med middag efteråt.

Sedan ännu tidigare på fredag och kolla på match sen. Fy faan asså, när får man ta det lugnt? I nästa liv?

Lördag är det match för mig. Sedan ska vi ut, kanske ska fira mig bla. Får se hur det blir med det.

 

Vill bara skicka en liten vink till min kompis Vicktoria 

som är uttråkad och vill tillbaka till livet Guadeloupe.

Jag vill också tillbaka dit och äta risotto, som man gör på jul.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0