weddingplanner



Nu var det alltså bestämt. Läste väl lite om det förut, men fattade inte att det var bestämt. Eller att det var en sån stor händelse. Men nu när jag tänker efter så förstår jag ju. Kronprinsessan Victoria och Daniel ska ju vara Sveriges ansikte utåt, typ, ett x antal år framöver.  Nu har de alltså förlovat sig.

Råkade trycka på 4:an när de sa att klockan 17.00 skulle Victoria och Daniel ha ett pressmöte då de skulle svara på frågor åså. Klockan var då 16.58 och jag kände att jag likaväl kunde titta. Tyckte det var underhållande och intressant. Har aldrig "kommit så nära" Kronprinsessan innan. Men det var kul att höra de prata om det; förlovningen, bröllopet, förhållandet.. Ja, allt.

 

På frågan om hur de ville att bröllopet skulle vara svarade Daniel (med glimten i ögat):

 

- "Ett litet.."

 

Haha. Ofta det skulle hända. Alla kanaler kommer att sända det, alla tidningar kommer att vara där, människor kommer stå längs Stockholms gator och följa brudekipaget.. 

Läste förresten att Ebba von Sydow trodde att Victoria ville att Lars Wallin ska designa brudklänningen. Det skulle jag tycka om. Dels för att jag gillar hans design och dels för att då har han något gemensamt med min kusins fru. Lars Wallin designade hennes klänning också när de gifte sig, och den var så fin. Hon såg ungefär ut som Marion i Robin Hood.

 

Sen funderar jag på om Daniel alltid kallar Kronprinsessan Victoria för Kronprinsessan, eller om det bara är utåt. Ganska stelt annars. Men ändå, så borde det vara jobbigt att helt plötsligt kalla någon för något annat., något man inte är van vid. Tänk hur många gånger han borde varit nära att kalla henne Victoria istället. Undrar vad som skulle hända då? För vi "vanliga" människor måste ju kalla henne Kronprinsessan eller Kronprinsessan Victoria.



Kommentarer
Postat av: LAJNEN

haha, gjorde ni det då, tog en sup varje dag?

2009-02-24 @ 22:35:13
URL: http://caarroliten.blogg.se/
Postat av: LAJNEN

fan va najs! Borde också investera i en o ha i skåpet =)

2009-02-25 @ 10:04:09
URL: http://caarroliten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0