happy new year!

Klockan är 15:40 den 2 januari och jag skriver mitt första blogginlägg för i år.

Nu är det väl tänkt att man ska blicka tillbaka på året som gått, men jag varken orkar eller hinner det nu.

Så det får bli om nyåraftonen åså.

 

 

Var hos Carro och åt. Det var Carro, Jessica och jag. Jeffan skulle också varit med, men hon hade drabbats av vinterkräksjukan så fick stanna hemma. Stackare. Men det blev ju bra ändå. 

Sedan kom Yeka, Jennifer och Sara förbi en snabbis hos Carro. När vi hade druckit upp oss lite begav vi oss till lokalen som Vlado hade fixat till oss. Vi satte oss och tjötade åså. Sen ramlade det in en hel del folk, som satte sig någon annanstans..

Vid tolvslaget gick vi ut för att spruta skumpa, skjuta raketer, dricka champagne och önska varandra gott nytt. Det var trevligt och kallt. Sedan stod jag ute och pratade med lite folk, bla Macke (som inte fick prata med mig egentligen. HAHA).

Sen när vi gick in i lokalen igen så gick några in i omklädningsrummet. Så satt vi där och tjötade och massa annat. Jag blev arg på en snubbe. som det förövrigt måste vara något fel på, och sket i honom. Tönt.

När vi gick ut ur omklädningsrummet hade de flesta gått. Så då dansade vi och hade kul där. Blev till slut utkörda. Skulle åka taxi till Carro, men vi fick åka i två omgångar. Jag fick åka i den andra omgången, eftersom jag stod och prata (eller skrek vi?) med en bekant. Hade lite att reda ut. Vet inte om vi kom någonvart, eller om vi är vänner, men vi fick sagt vårt iaf. Typ.

Åkte sedan hem till Carro. Försökte bli av med lite folk, som inte fattade att vi ville att de kulle gå trots att vi sa till de att vi ville det. När de till slut försvann gick vi och lade oss. Vet inte vem som däckade först.

 

Vaknade på nyårsdagen och mådde kanske inte jättebra, men inte heller jättedåligt. Fast det borde jag kanske ha gjort? Käkade lite frukost. Sedan gick Carro och jag en liten promenix. Efter den förtjänade vi att ligga på soffan och kolla på film. Rambo blev det, skitbra film! Låg sedan kvar i soffan och kollade på Vänner i väntan på att få köra hem.

När jag väl kände mig tillräckligt bra för att köra hämtade jag Vickan och vi åkte hem till mig. Kollade på Mamma Mia och käkade pizza. Sedan blev vi rastlösa och åkte till Tanja. (Hur faan ska vi klara oss i Guadeloupe?)

Vi bestämde reunion den 24 januari. (Vet att Eken fyller år då, men vi hittade inget annat bra datum.) VI funderade ett tag på att se nattbio, men inga bra filmer fanns. Satt i köket och tjötade tills klockan blev jättemycket.

 

Idag har Vickan och jag vart i stan och förberett lite inför resan. Jag vaccinerade mig, växlade pengar och köpte lite kläder. (inte bra för ekonomin, jag vet) Nu är det bara lite kvar. Både tid och saker kvar att göra. Känns bra. Har redan börjat lägga fram det som ska med..

 

 

 

Måste förresten berätta om mina skor. Ni som känner mig vet att jag ALDRIG har gått i ett par skor med klackar. Jovisst, typ två cm eller något, men det räknas inte. Men på nyårsafton kände jag att jag var tvungen att ha det till kläderna. Skulle åka till Bäckebol Skor, men det var stängt när jag kom dit. Så fick köra skorna någon annanstans (berättar inte vart). Men iaf. Hittade ett par med klack som satt bra åså. Köpte de och sedan hade jag på mig de hela kvällen. Fick höra att det inte såg konstigt ut när jag gick, att jag såg världsvan ut på klackar typ. Och det var innan de visste att jag inte hade haft det innan. Jag borde ju ha ramlat eller stukat till min fot ännu mer, tycker man ju. Men det hände inte, så länge jag hade skorna på mig. Är faktiskt väldigt stolt och chockad över mig själv. Klappar mig lite lätt sådär på axeln ibland.

Det roliga är att när jag kom hem till Carro och tog av mig skorna för att sätta mig bekvämt i soffan (jag hade inte en tanke på att jag hade jävligt ont i min stukade fot), då när jag satte mig på foten kände jag smärtan i foten. Och så fick jag ont i foten igen. Ganska konstigt att jag inte kände något innan liksom. Och väldigt klumpigt att sätta sig på foten när jag hade klarat mig hela kvällen!

 

5 dagar kvar..

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0