with other words

Igår kväll var Soffie och jag ute på en promenad. Träffade Loui och Rune vid Sporthallen, där polisen var för en kille hade slagit i skallen. Vi gick bortåt mot busshållplatserna och då kom Ambulansen. Vi ville hjälpa till och berättade att de hade hamnat lite fel, men att de kunde nog köra över Centrum. Surgubben i ambulansen var bara otrevlig. Tackades liksom inte ens för hjälpen, grinpitt!

Efter att ha pratat med den sura ambulanspersonalen vandrade vi vidare. Gick till lekplatsen vid Loui där vi gungade, klättrade på klättervägg och åkte rutschkana. Det var trevligt. Stod kvar ett tag och snackade om allt möjligt.
Soffie och jag vandrade vidare, hem till Löfgrens där resten av min familj var. Där var de full igång med att spela "Med andra ord". Efter två omgångar hade Soffie samlat tillräckligt med mod till sig för att vara med. Första omgången gick bra. Andra gick sådär eftersom min pappa och Sten fuskade. En sådan fight det blev! Riktigt skoj.

Efter två omgångar av "Med andra ord" gick Soffie och jag hem och lade oss. Snackade lite allvar åså först. Sedan däckade vi.


Jag vill inte jobba imöra. Jag vill åka ut till Kyrkesund och ha det underbart. Det är vad jag vill.



Sanna, hon gjorde "Balla Balla!" på mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0