Michael Jackson

Jooi och jag diskuterade det här med Michael Jacksons död idag.
Vi tycker båda att det är så hemskt att när han levde, då skrevs det inte mycket bra om honom. Man skrev om vilken hemsk människa han var åså. Men nu, när han gått bort, då ska alla tidningar vara värst och hylla honom mest och bäst. Har de då helt plötsligt ändrat uppfattning?

Samtidigt tycker jag att det är bra. För jag anser att det är helt fel att snacka skit och smutskasta någon som är död. Denne person kan inte försvara sig.

Vissa tycker att det är självklart att man ändrar uppfattning om någon som är död, att den personen helt plötsligt är jättebra.. Men för mig är det ofattbart. Jag ändrar inte uppfattning om någon som dör, bara för att den är död. Tycker jag illa om personen, då gör jag det. Men är personen i fråga död, då snackar jag inte om hur illa jag tyckte om honom/henne. Då håller jag inne med det..

Det kanske är många av er som aldrig hört mig prata om Michael Jackson. Och det är sant, jag pratar kanske inte om honom så ofta. Men när jag väl gjort det har jag aldrig sagt något elakt. För mig är han oskyldig, han friades ju till och med år 2005 från alla anklagelser..

För mig är det ofattbart att han gått bort..




och ja, detta får mig att tänka på Walle extra mycket..


Kommentarer
Postat av: C.S

Jag tycker också att det är konstigt att man helt plötsligt säger massa bra saker om någon som dött. Men som precis alla andra som dör, så tycker jag att den döde förtjänar att bli ihågkommen från dess bästa sida :)

2009-06-29 @ 20:48:51
URL: http://caarroliten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0