the world

En sån dag.
Jag satt på buss till Eslöv igår, för er som inte visste. Jag kunde inte berätta eftersom det skulle bli en överraskning för vissa.
Soffie hämtade mig på stationen i Eslöv, vi åkte och handlade lite. Sedan bar det av hemåt till henne där vi möttes av en negermålad Julia och playboy-Carro.
Avslutningsfest för Eslövstjejerna (och jag hade blivit inbjuden vid sidan av) Det var maskerad som stod på schemat. Temat var länder, alla hade fått varsitt land. Alla utom Carro. Henne hade de lurat att alla fått en sak att klä ut sig till, och hon hade fått playboybunny. Soffie hade fått Mongoliet så hon började klä ut sig till en mongolid. Vi kom fram till att man inte längre säger mongolid, utan man säger ju folk med down syndrom. Så Soffie fick gå under smaknamnet Downie.
Jag själv hade utsett mig till att bli Borat. Kazakstan, tror jag det är han är ifrån.
Ingen visste att jag skulle komma, så de kollade lite skeptiskt på mig för att de inte visste vem som dolde sig där bakom. Ida var den enda som såg det direkt. Fattar inte hur hon kunde göra det..



Tjejerna dök upp och alla hade med sig mat från alla världens hörn, knytkalas. Vi tog lagbild och sen åt vi till fotbollen. Vi körde en jävla massa tävlingar, gamla mot unga. Vi gamla stod som segrare i slutet av kvällen.




Idag har det inte hänt så mycket. Soffie har jobbat i tre timmar, varit hemma i tre och nu åkt iväg för att jobba i tre timmar till. Här sitter jag hemma i deras soffa och käkar jordgubbar och tittar på tennis. Idag ska jag kolla på min första tennismath i hela mitt liv. (om man inte räknar den jag såg i förra sommaren när Bert Karlsson spelade..) Hoppas verkligen att det går vägen för Robin Söderling idag.

Nu börjar det, hej så länge!


Kommentarer
Postat av: sara hasl

hahaha du är fantastisk!

2009-06-08 @ 00:03:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0