what ever it feels like

Igår plockade Jonas och Jennifer upp mig på väg till stan. De skulle till Peter och sola. Själv skulle jag in till stan och träffa Jooi. Mötte upp henne och sedan vandrade vi bort till Nya Ullevi. Där var det friidrott. Joois gamla motståndare och kompisar skulle tävla. När vi hade tittat klart åkte vi hem till mig och fixade maten inför kvällen. Vi hann även också att fixa till oss.
Åkte sedan till Peter, där var det inflyttningsfest. Dock var det bara Jennifer, Jonas och han själv som var där när vi kom.

Efter ett tag gick vi ut och satte oss på gården. Tände grillarna och det dök upp lite folk, bla Alex från Ensam mamma söker. Han som "vann". När vi hade käkat klart dök det upp ännu mer folk.
Sedan var det dags för fotbollsmatch. Det var Alex och jag mot Peter och Jooi. Trots att de hade en 8-faldig svensk mästarinna i häcklöpning lyckades de inte slå oss. Vi fullkomligt körde över de!
Efter mycket tjöt på gården och lite häcklöpning av mig åkte Jooi och jag in till stan. Där träffade vi Vicktan, Seffa, Lollo och Peter.. Tog oss lite att dricka innan vi åkte hemåt. En snabb sväng på Donken med en stammandes Jooi som körde. Sedan blev det tvärstopp och Seffa flög som en vante. Men oj, vad vi skrattade!

Idag har det blivit ett besök på Ullevi för att titta lite friidrott. Sedan lämnade jag min vän Jooi och åkte hem för att sola på baksidan här hemma. För härligt!

Jobb i Tuve på skolan hela veckan. Kommer vara trött på freitag när mina kollegor kommer. Vi ska på återturné och fira ett års jubileum. Ska blir riktigt najs! Längtar..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0