what a wonderful evening

Som sagt. Vilken underbar kväll.

Hem efter jobbet för att packa och göra sig i ordning. Thomas kom och hämtade mig strax innan fem. Vi fick vänta lite på att Vickan skulle sluta upp innan vi åkte ofegiskörning in till stan. Väl inne i stan gick Vickan och mötte Carro. Thomas och jag mötte upp Thomas syster för att chitcatta (hur stavar man till det egentligen?) lite. Stötte även på Martin där inne. Verkar som att man ser honom överallt nu..
När vi hade kommit in på arenan köpte vi oss varsin halv special. Himla gott. Sedan upp för att sätta oss på våra platser. Det var första gången jag var på den nya arenan. Men oj, vad bra den var. Himla bra platser trots att vi satt så högt..



Matchen drog igång. Sedan tog det inte lång tid innan England hade gjort både 1-0 och 2-0. Efter 3-0 målet dog nästan publiken. Iaf den svenska. Så himla tråkigt, inte vad man hade hoppats på direkt..
Sverige kommer in som ett nytt lag i andra halvlek. De stänker in både 3-1 och 3-2. Då vaknar publiken till liv. När Sverige också gör 3-3 står hela publiken upp (utan några få engelsmän!) Vi skriker och hoppar. Man blev så laddad. Matchen går till förlängning, silver goal. Inget lag gör mål och matchen ska avgöras på straffar. Att Sverige skulle matcha ett lag som England såpass bra var det nog inte många som trodde. Speciellt inte efter första halvlek.
Tyvärr förlorar Sverige med 4-3 i strafflängningen och vinner hela matchen med 7-6.
Jävligt surt. Men svenska U21-laget ska ha en stor eloge för vad de lyckades prestera. Både igår och i de andra matcherna. Jag är helt såld och hade hoppats på att det hade varit mer turneringar för det här laget. För oj, vad bra och underhållande fotboll de spelar! A-landslaget nästa, gubbar!



Efter matchen körde Thomas mig till Getskär där jag bytte om lite snabbt. (säg inget till någon, men jag bytte bara tröja) Körde sedan till Jonas där jag fick träffat Jeffan + lite folk som jag träffade förra helgen.. Och en kille som tydligen kände igen mig. När några hade gått kommer han, Tosse (en sån stolle!), in från balkongen. Han försöker lura i mig saker som jag gjorde förra midsommar. Men nej, den går jag inte på. Efter ett tag förstod han att han hade blandat ihop mig med en annan av tjejerna. (ska jag vara ärlig så blev jag lite orolig där ett tag. att jag hade gjort saker jag inte kommit ihåg.. men jag vet vart jag sov båda nätterna på midsommar förra året. thank God!)
Vi åkte iaf sedan ner till Stenungsund där vi träffade bla Thomas. Var på HK (Hamnkrogen) ett tag innan vi åkte över till Kookaburra. Där var det trevligt. Träffade Natta och Örtendahlarna. Dansade och höll på. Körde sedan hem Jonas och Jennifer, plockade upp Richard och Rytter. Sedan hem till landet för att lägga sig för natten. Himla gött.



Hade iaf en himla trevlig kväll igår, mycket tack vare matchen. Och det som känns gött idag är att jag inte är bakfull, jag körde ju igår. Frågan är hur Jonas och Jennifer mår. Eller Thomas som skulle upp och jobba halv sex idag? Haha.

Kommentarer
Postat av: Vickan

Om du fixar ihop mig med Berg så är vi kvitt med middan på kärrakrogen ;) jag är kär! ;)

2009-06-27 @ 19:51:20
URL: http://vicktorias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0