what a night

Förlåt för dålig uppdatering. Jag har dock inte hunnit sitta vid datorn.

Vaknade igår av att Jennie kom in i rummet: "Rise and shine, dags att stiga upp!".
Jag fullkomligt flög upp, visste att det var bråttom idag. Mycket som ska ordnas åså.
En sväng bort för att utsätta kroppen för UV-strålning. Ibland måste man verkligen, idag var en sådan dag. Sedan hem och käka frukost, champagnefrukost för Jennie, Marie och mig. Marlena fick dricka mjölk, den stackarn.
Sedan blev det en sväng till kyrkan för att direkt återvända hem då Sara gett oss fel tid. Hem och fixa det sista för att åter igen bege sig till kyrkan. Där sjöngs det fint och Sara fick gå fram och ta emot Idrottsskölden (tror jag). Paparazzi-Maria sprang fram och tog kort.
Axel dök upp, så även Tommie. Vi fixade lite i lokalen innan vi åkte iväg för att se Jonte, Saras pojkvän springa ut. Sedan snabbt till Väggaskolan för att ta bästa platserna till Saras utspark. Träffade där både Ia, Anna och Ola. Skönt att få träffa de igen.

Sara och resten av eleverna blev utsparkade. Sara kunde dock inte hela studentsången, men hon var glad ändå.
På vägen därifrån trampade Jennie sönder min tå. Jag bröt den och fick åka till akuten för att operera. Allt gick bra, och jag lever. (Okej, lite krydd. Jag blödde lite bara, men det vibrerade ganska rejält i tån.) Det var fuck you tån på vänsterfoten, för er som vill veta.
Åkte sedan till lokalen där det bjöds på gott tilltugg, mat, tårta och en jävla massa dryck..
Jennie, Marlena och jag dansade framåt småtimmarna, tror att vi var hemma vid halv fem. Då hade jag lekt dörrvakt; fått folk att visa leg och göra armhävningar. Jag hann också jaga en människa i brännässlor (det känns idag) och skrikit och skällt på denne man så mycket. Jag var så arg på honom att jag började att gråta. Helt sinnes!

Trots lite incidenter hade jag en kanonkväll, och dag. Med helt underbara människor.



Nu ligger jag här i bäddsoffan på Hanö med Jennie bredvid mig ibland. Hon springer fram och tillbaka, kan inte bestämma sig om hon är värd att ligga i sängen eller om hon ska sova på golvet. Eller så gör hon sina dagliga 500 sit-ups, jag vet inte..
Ikväll har vi ätit lika gott som igår, skrattat gott åt allt skoj som hände igår + mycket annat. Vi har även hunnit med att dansa oss svettiga. Laila, Jennies mormor, är nog världens bästa dansare.

(då bildgrejerna bråkar med mig idag blir det inga bilder. Jag vet att det ser tråkigt ut, men vad ska jag göra?)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0