hospitalvisitors

Jaha. Sova 4,5 timmar. Det är inte helt okej. Inte när man har en lång helg framför sig. Och jag som tänkte vända dygnet redan nu, som jag sa till Jessica igår natt. Men så blev det ej.

 

 

Igår kväll, vid kvar över elva frågar Jessica om jag har lust att åka med henne till akuten då hon hade skadat tummen ännu en gång. Och eftersom jag inte skulle gå ut igår kväll sa jag till Jessica att jag inte ville något hellre. Så det var bara att stänga ner datorn och sen köra bort till Jessica (hon kunde inte köra själv pga tummen). Vi åkte till Mölndal och hon anmälde sig. Jag hade tagit med mig lite godis och dricka, kände att det kunde bli en lång natt. Och vad rätt jag hade.

Vi satt och tjötade, skrattade och fulade oss. Sedan sov vi en liten stund också. Har ni tänkt på att det är jävligt sköna soffor på akutmottagningen i Mölndal ändå? Sov rätt gött där.

Jag fick också springa ut några gånger för att lägga på pengar på bilen. En av gånger kom jag inte in heller, så fick stå därute i kylan ett tag. Mindre kul.

 

 

Efter en lång stund fick Jessica komma in. Och då trodde vi att hon skulle få komma in. Istället fick vi gå till ett annat väntrum bara och sitta där i kanske en halvtimme innan vi fick hjälp. Det visade sig att ett ligament i tummen på Jessica hade gått sönder, de visste dock inte hur mycket eftersom hon hade så ont. Jag riktigt såg hur ont hon hade när doktor Märkvärdig kände på hennes tumme. Doktorn berättade att Jessica skulle få gips och man riktigt såg besvikenheten i hennes ögon. Hon har haft en tuff säsong, min vän.

 

 

Efter gipsande körde jag hem Jessie, klockan var då kvart över fyra. Jag var inte hemma förrän vid kvart i fem. Somnade väl inte förrän strax efter halv sex och vaknade vid tio. Inte helt okej. Men vad kan jag göra åt det? Ingenting.

 

Hade ändå en jävligt rolig och trevlig kväll. Tror att det är få som kan ha så kul på sjukhus som just Jessica och jag tillsammans. Vi är rätt roliga av oss, och det kommer automatiskt. Svårt att förklara, men så är det bara. Det är få personer jag kan ha så kul med på ett sjukhus, men Jessica är en av de..

 

Får se om det blir något löpande idag, känner jag mig själv blir det inte så. Men på måndag, då jävlar! (nu är det inte något jag säger, men jobbar jag inte på måndag så tänker jag springa!)

0


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0