a weekend with my girls

En sådan helg. Herrejisses.

Vi landade på Arlanda strax efter åtta, då folk som satt på planet helt plötsligt inte skulle med.
Åkte till lägenheten och ställde väskorna, begav oss mot Pizzerian som inte tog kort och som hade fisk på nästan alla pizzor. (Vickans favorit). Vi gick på jakt efter en bankomat och fann till slut en. Pizzorna tryckte vi i oss till filmen om Tina Turner. Innan vi somnade tittade vi på Big Brother, från 63 typ. Det var då Alex, Peter, Benji, Marie, Kitty och Ulrika var med.

På lördagsmorgonen gick Vicktoria och jag till systemet och inhandlade det sista + frukost bla.
När frukosten var uppäten fixade vi till oss innan vi begav oss in mot Stockholm City, två hållplatser från där vi bodde. Besökte affärer som inte finns i Göteborg; H&M, Åhlens och Vero Moda..
Mötte sedan upp systrarna Hagman och vandrade mot Globen. Innan vi gick in käkade vi lite lunch. Träffade sedan Ankan, som var duktigt full. Men han var glad att se mig, förmodligen för att han var full..
Dammatchen var långtråkig, Sävehof körde över Skövde och jag satt mest och tittade runt på allt annat. Dock blev jag jätteglad när Lollo gjorde mål, det förtjänar hon verkligen!
Mellan matcherna gick vi ett varv och träffade massa folk. Trevligt, trevligt.
Herrmatchen, en sådan match! Bästa matchen någonsin, och bästa slutet! Helt sagolikt. Och stämningen, shit! Jag rös i hela kroppen. Men är glad att Alingsås vann, för Kristians, JP:s och Mackans skull!
Åkte sedan hemåt, stannade på Donken och förtärde det. Till lägenheten för att fixa till oss, började dricka upp oss också. Vissa gjorde det snabbare än andra. Efter en stund dök Bim upp. Såå längesedan, riktigt kul att hon kom förbi.

När Champagnen var uppdrucken begav vi oss mot City. Träffade vår "käre" vän Calle Kos på vägen. Stod och tjötade med honom ett bra tag innan det var dags för oss att vandra vidare. Hamnade till slut på Laroy (?) där vi träffade Carro, Hagman, Bagarn, Mackan, Holmberg, Jomma och annat löst folk. Dansade och höll på ett bra tag innan det var dags för oss att vandra hemåt.

Söndagen blev lugn. Kusin Patrik och Jackie kom hem efter kryssningen. Sedan blev det Slumdog millionaire på bio. Efter filmen bar det av till lägenheten för att hämta väskorna. Födelsedagslunch för Jeffan på Jensen's. Resten av resan luktade jag vitlök, stackars Jennifer!

För er kanske det inte låter som en trevlig helg, Men det var sjukt kul. Först och främst tack vare Vicktoria och Jeffan. Men också väldigt mycket tacke vare att jag fick träffat Bim. Har inte sett henne på 2-3 år. Minns inte hur längesedan det var, så det var alldeles för längesedan. Men i sommar ska jag åka och hälsa på hela jävla familjen..


Kommentarer
Postat av: Bimsan

Alledles för längesen, vlka snälla bilder du valde att lägga upp ;).

Du är så välkommen och räkna med ett besök från mig till Götet me!! Pusspuss!!

2009-05-12 @ 09:25:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0