Pink was amazing

Jaha. Då var det över. Jag har varit på konserten. Jag vill gråta för att det är över. Igår ville jag aldrig att det skulle ta slut, samma känner jag idag.

Vilken entertainer hon är, den där Pink. En sån jävla akrobat hon är som sjunger och gör volter och skit samtidigt. Det var helt magiskt igår, så jävla häftig och bra. Jag finner inga ord, därför blir det så dåligt förklarat. Men Patti, Vickan och Jessica som fick samtal under vissa låtar måste nästan ha känt hur jävla bra det var. Jag fick tårar i ögonen..

Sen att vi hade sjukt bra platser gjorde ju inte saken värre. Vi satt där pressen sitter. Så vi hade riktiga stolar, bord och grejer. Såg perfekt. Nästan bästa platserna i Globen.


Dock höll det på att inte bli något (trodde vi iaf).
Vi beställde våra biljetter i februari, då skulle konserten vara på Hovet i Stockholm. Någon gång fram till igår har de flyttat konserten till Globen utan att vi lyckats snappa upp det. Av en ren tillfällighet tittade vi på internet igår och märkte det. Paniken spred sig i min kropp, tårarna var inte långt borta och jag skakade i hela kroppen. Tänkte de värsta tankarna; att vi skulle missa konserten. Då vet jag inte vad jag hade tagit mig till.
Sofi ringde och beställde taxi till oss, jag försökte få tag i Ticnet, skulle sitta i kö i ungefär 8 minuter. Efter en kvart gav jag upp och lade på. Vi hade förstått att man kunde byta in biljetterna, men vi visste inte hur lång kön dit skulle vara och om vi skulle få behålla våra braiga platser som vi beställt. Vi sprang fram till Ticnet-ombudet och väl där framme var det bara fem stycken före oss. Och biljettbytandet gick hur smidigt som helst. Så där fick vi gå runt vid Globen i ungefär två timmar innan konserten. Men det var jävligt skönt att det löste sig, att vi inte blev utan biljetter..

När vi väl blev insläppta köpte vi två t-shirtar var och sedan letade vi upp våra platser. Bästaplatserna!
Förbandet var bra. Ett band från Nya Zeeland. Evermore. Men det var ju inte de vi var där för att lyssna på.

När väl Pink kom in på scenen blev det ett jävla tryck. Man kunde riktigt ta på stämningen. Och fan, vad bra det var. Bara bra låtar. Dock missade hon Sober och There you go. Den sista är en av mina favoritlåtar. Fast, jag har ju en jävla massa favoritlåtar när det gäller Pink.

Kanske har det att göra med att jag tycker om Pink så mycket att jag inte är objektiv, men jag ger henne och hennes konsert 5 av 5 snoppar. Man går ju på konsert för att man gillar artisten och då behöver man inte vara objektiv. Så det så.

Herrejisses!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0