hockey

Det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig på jobbet igår.
Klockan tio skulle det komma in någon avlösare till hon jag jobabt med i fem timmar. Denna tjej gick tidigare för att hinna med ett tidigare tåg. Kvart över tio hade inget dykt upp, det var inte heller någon som hade hört av sig. Jag ringer till en av våra samordnare som till slut löser en ersättare. Hon dyker upp vid kvart i tolv. Då har jag suttit ensam i två timmar och femton minuter. Vår brukare har dubbel assistans dygnet runt. Vi får inte vara ensamma en längre tid. Absolut inte. Men vad skulle jag göra? Tack och lov gick allting bra.

Hon, tjejen som kom in vid tolvtiden hade även hon varit uppe hela dagen, så ingen av oss kunde sitta uppe. Därför delade vi på vakenheten. Så i natt har jag sovit sisådär fyra timmar. Skulle ju slutat åtta också, men kom inte från jobbet förrän vid halv tio. Så när jag kom hem vid tio tittade jag på ett avsnitt av One Tree Hill innan jag slocknade och vaknade vid ett. Skönt att sova. Hade gärna sovit längre om jag inte varit så himlans hungrig. Sen måste jag göra mig i ordning åså.

För vet ni vad? Idag ska jag få vara med om något jag aldrig tidigare gjort (kan inte minnas det iaf). Jag ska gå på hockey. Riktig hockey, inte småkillshockey. Utan A-lags hockey i Scandinavium. Frölunda tar emot Modo. Sara, den underbara, bjuder med mig. Det kommer bli så kul. Inte bara för hockeyns skull, utan för att vi har alltid så skoj ihop. Jag skrattade högt förut under vår sms-konversation.

Vad har man på sig när man går på hockey?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0