angry

Ja, det var ju landskamp i fotboll igår. Om man nu kan kallas Sveriges insats för fotboll. Jag säger som Marcel sa: "Vad chockad jag blev när jag såg Maltas herrar spela mot Sveriges damer!". Det var ungefär så det kändes. Inget illa menat mot Sveriges damer i det här läget.. Sveriges spel var tråkigt, långsamt och värdelöst. Himla tur att Sverige lyckades göra ett mål till slut. Eller rättare sagt att Malta råkade göra ett självmål. För det var vad som krävdes för en vinst igår. Ett självmål för Malta i 81:a minuten. Det som i själva verket skulle bli en lätt match, Sverige skulle vinna med flera bollar. Icke!

Sen förstår jag inte hur det är möjligt att Tobias Hysén, allsvensk spelare, kommer in och är en av de bästa på planen istället för de välbetalda proffsen som sprang runt på planen?
Zlatan. Vart var han? "Världens bästa spelare" enligt många. Men han lyckas inte göra någonting mot ett bottenlag som Malta. Malta som förövrigt vunnit EN ENDA match i historien! Hur är det möjligt? Överskattad spelare, vill jag bara säga!

Jag kokade av ilska igår. Inte blir det bättre av att de jävla kommentatorerna är korkade. Jag hatar kommentatorer. Det bästa hade varit om de varit tysta under hela matchen.
De snackar om Mellbergs skada och att det ser ut som att det rinner blod. Rinner det blod får man inte vara på planen. Då kläcker en av kommentatorerna ur sig:
"Men domaren har nog varit med om värre saker förr.."
Som om det spelar någon roll!? Regler är regler. Det är ju typ som om domaren dömt en tidigare match där spelet varit riktigt fult, är det tillåtet att göra fula tacklingar åså då eftersom domaren varit med om värre saker!? Äh, håll käften bara!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0