but why?

Varför reagerar jag som jag gör? Varför!? Av vilken anledning?
Det finns ingen anledning.
Ändå fick jag en klump i magen. Det liksom hög till.
Sedan ville jag gråta. Hela kroppen skakade.
Strax därefter kom spykänslan fram.
Det finns inte. För det ska inte vara så.
Det ska inte vara jag som reagerar så.
Det borde var han.

Kanske har det att göra med att jag är så jävla förbannad på honom?
Kanske har det att göra med att jag vill slå honom, sparka på honom?


Visste inte vad jag skulle ta mig till.
Ringde min Sara som fick mig att tänka på annat för stunden.
Såna vänner är bra att ha. De älskar jag.

Men fortfarande känns det inte bra i kroppen.
Sluta tänk, Maria. Sluta bara.
"Han är inte värd det"
Jag vet att han inte är det.


Nu är det kräftskiva med underbara människor.
Det får mig att tänka på annat. Förmodligen för gott.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0