soccergame

Det var säkert fler än jag som såg fotbollen igår.
Och jag hoppas att det var fler än jag som reflekterade över
kommentatorernas överflödiga beröm till Zlatan.
Helt seriöst. Så fort Zlatan fick bollen kändes det som att de
fick utlösning. Visst, jag har inte mycket till övers för Zlatan.
Det vet de som känner mig. Han är en jävligt bra fotbollsspelare.
Verkligen jätteduktig. När han väl presterar. Men när han inte gör
det ska han inte få beröm bara för att hans namn råkar vara
Zlatan Ibrahimovic..
Det enda bra han gjorde på hela matchen igår var när han försökte
chippa bollen över målvakten, men misslyckades och fick bollen
på magen på tillbakavägen vilket ledde till mål och svensk seger.
Det var faan det enda. Jag sa faktiskt till Annie att han skulle göra det.
För så var det för 4 år sedan i kvalet, då han avgjorde på övertid
med ett skott i närmsta krysset mot just Ungern.

Jag förstår ändå inte varför man bytte ut Elmander mot Berg
istället för Zlatan mot Berg. För Elmander syntes och kämpade.
Och det säger jag även fast Zlatan avgjorde matchen..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0