lucky girl

Igår var jag glad. Glad som satan.
Jag hade spelat fotboll. Och som jag gjorde det.
Till och med domaren gav mig beröm för mitt spel.
Matchen slutade dock 3 lika. Lite trist. Eller mycket kanske.
Jag, Maria Sköld, var inblandad i alla tre målen vi gjorde.
Första målet gjorde jag själv. Stolpe in. En annan tjej var
i närheten och tog åt sig målgörandet. Fine, tänkte jag och lät henne.
Nästa mål var en soloprestation av mig själv. Där kunde ingen annan
än jag själv ta åt mig äran. Sista målet vi gjorde var fint spel av mig
och Deborah. Jag slog iväg en chipp åt henne och hon blev ensam
med målvkaten och kunde i stort sett bara lägga in bollen.
Så jag var lycklig igår. Jag hade inte bara spelat fotboll,
jag hade gjort det bra också. Jag är nöjd. Det ska jag vara.
Jag blev även ombedd att ta hörnorna, då jag har ett bra tillslag.
Det ni!

Vi hade inga avbytare heller, så fick spela hela matchen.
2 x 30 minuter. Det kanske inte låter så mycket.
Men om man har rört på sig 5 gånger sedan april är det jobbigt.
Och handboll är inte alls lika intensivt som fotboll på 7-mannaplan.
Så är det bara.

Idag ska jag in till stan och träffa några favoriter; Jennie, Sara och Jonathan.
Ta en fika eller något innan de åker hem till Karlshamn.
Sedan blir det jobb och efter det vet jag inte riktigt vad som händer..
Only time will tell..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0